Laurus verrast

22 augustus 2005, 15:11

Schreef ik gisteren nog dat onder codenaam ‘Nekslag’ bij Albert Heijn volgende maand de derde grote ronde van prijsverlagingen zou worden ingeluid. Vandaag ontkent AH dat er komende maand een nieuwe ronde van start gaat in de supermarktoorlog. “Wat in het najaar nog op stapel staat, daar zeggen we niets over. We blijven doorgaan met de herpositionering van Albert Heijn”, aldus de woordvoerder.

imageSupermarktanalist Gerard Rutte reageerde bij BN op de berichtgeving. Hij denkt dat AH de presentatie in de winkel gaat veranderen, zo valt te horen in het interview(mp3) en te lezen op Gerard zijn weblog. Ondanks het feit dat AH net zo goedkoop is als de rest, zorgt het massale assortiment er voor dat de consument dit nog steeds niet ziet. Juist de goedkope(re) producten zal AH daarom prominenter presenteren. Laurus doet er volgens Rutte verstandig aan een eventuele prijsverlaging niet te volgen, aangezien de consument echt niet meer gaat lopen voor een paar dubbeltjes.

Laurus verlaagt de prijzen.

Vervolgens kwam Laurus vanmiddag met een verrassing; Morgen verlaagt Super de Boer de vaste prijs van meer dan 600 A-merkproducten. Het betreft veelgekochte familieboodschappen, die door gezinnen dagelijks en in grote hoeveelheden geconsumeerd worden. De prijsverlagingen, die tot 30 procent kunnen oplopen, passen in de reeks prijsverlagingen die Super de Boer de afgelopen periode heeft doorgevoerd. En daarnaast start Super de Boer vanaf maandag 29 augustus naast de nu aangekondigde vaste-prijsverlagingen tevens een hard actieprogramma met advertenties in landelijke media, waarin 2=1 acties de boventoon zullen voeren.

Toch een nieuwe ronde in de supermarktoorlog?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!