Kwalitatief onderzoek via online communities

Kwalitatief onderzoek via online communities

Donderdag 8 december vestigt het MOJ tijdens congres It takes 2 to tango de aandacht op samenwerking tussen de verschillende partijen die binnen het marktonderzoek actief zijn. MOJ is een werkgroep dat deel uitmaakt van de MOA (MarktOnderzoekAssociatie).

In een van de duopresentaties gaan Paul van den Bogart van KPN Internet en Sylvie Verbiest van newrulez Research & Marketing in op de samenwerking op het gebied van online kwalitatief onderzoek. In het researchtraject, dat onderzoekers samen met de marketeer doorlopen, wordt gebruik gemaakt van participerende observatie via online communities. De nieuwe methodologie, onder de werknaam Clubrulez, wordt beschreven aan de hand van een pilot onderzoek OBsession onder meiden.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.