Kwalitatief onderzoek via online communities

6 december 2005, 07:00

Donderdag 8 december vestigt het MOJ tijdens congres It takes 2 to tango de aandacht op samenwerking tussen de verschillende partijen die binnen het marktonderzoek actief zijn. MOJ is een werkgroep dat deel uitmaakt van de MOA (MarktOnderzoekAssociatie).

In een van de duopresentaties gaan Paul van den Bogart van KPN Internet en Sylvie Verbiest van newrulez Research & Marketing in op de samenwerking op het gebied van online kwalitatief onderzoek. In het researchtraject, dat onderzoekers samen met de marketeer doorlopen, wordt gebruik gemaakt van participerende observatie via online communities. De nieuwe methodologie, onder de werknaam Clubrulez, wordt beschreven aan de hand van een pilot onderzoek OBsession onder meiden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    lbroekman

    Ben wel benieuwd hiernaar, wordt het event al geblogd?


    6 december 2005 om 08:52
    sylvie

    Lode, kom je ook naar het MOJ congres?

    Jeroen Steeman (van Minitrue) zal komen eventbloggen.


    7 december 2005 om 12:57
    lbroekman

    @Sylvie,

    Nee, kan er niet bij zijn, vandaar de hoop op ‘eventblogverslaggeving’. Succes morgen!


    7 december 2005 om 13:05
    lbroekman

    Briljant geregeld weer, klasse!


    9 december 2005 om 06:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!