Krantensites experimenteren met ‘gedragstargeting’

Krantensites experimenteren met ‘gedragstargeting’

Amerikaanse krantensites bieden binnenkort bannerruimte aan op basis van gedragstargeting. Nu kunnen adverteerders slechts kiezen uit advertentieruimte bij bepaalde rubrieken, straks kan men diezelfde doelgroep ook bereiken op andere internetpagina?s.

De New York Times start waarschijnlijk dit kwartaal al met de nieuwe online advertentiemogelijkheid. Indien de businesspagina van NYTimes.com dus volgeboekt is, kan een adverteerder ook gericht adverteren op dezelfde doelgroep, als die bijvoorbeeld getraceerd wordt op de sportpagina. Lezers die nooit op de businesspagina komen en dus buiten de doelgroep vallen, krijgen de advertentie ook niet te zien. Volgens een woordvoerder van de krant kan deze advertentiemogelijkheid veel plaatsingsproblemen oplossen. ?Veel kranten hebben moeite om hun minder populaire secties vol te krijgen, de meeste adverteerders willen een plek bij de populairste rubrieken. Gedrags targeting biedt nu een alternatief, bovendien hoeven we op die pagina?s niet meer flink in prijs te zakken, aangezien de adverteerder nu toch zijn publiek bereikt.?

Bron:
http://www.adfoweb.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.