KPN’s nieuw commercieel domein

10 april 2006, 11:18

Adverteerders met televisieambities kunnen zich melden bij KPN-TV directeur Ludolf Rasterhoff. Zo veel werd vorige week wel duidelijk tijdens het door Media Plaza georganiseerde IPTV congres. Naast de standaard BtC diensten wil KPN zich ook onderscheiden door het genereren van klantgegevens voor adverteerders en het IP specifiek aanleveren van commerciële boodschappen.

Verder heeft KPN plannen om de inmiddels in het Verenigd Koninkrijk op een lager pitje gestelde ‘red button approach’ te introduceren. Een soort instant bestelknop op de afstandsbediening. Een in de UK weinig gebruikte dienst zonder echte meerwaarde. De KPN zou in dat kader samen met TPG een eigen logistiek model voor goederen en betaaltransacties overwegen.

Wanneer de KPN aanvangt met IPTV dienstverlening is nog niet helemaal zeker maar het tweede kwartaal van dit jaar staat nog steeds op de agenda. De KPN biedt adverteerders dan nieuwe mogelijkheden. “De 30 seconden reclame is geen noodzakelijkheid meer, adverteerders kunnen als ze dat willen ook eigen programma’s ontwikkelen. KPN zal ook een tv portal inrichten met zoekmogelijkheden. Daar zou men gerichte advertenties kunnen tonen, zoals bij Google gebeurt” aldus Rasterhoff.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Steven

    Ik ben benieuwd hoeveel mensen er, net zoals ik, uit nieuwsgierigheid toch op de rode knop geklikt hebben. Dat oer-instinct kan ik in ieder geval niet tegen houden.


    13 april 2006 om 18:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!