Klantenwerving kost internetbanken een vermogen

Klantenwerving kost internetbanken een vermogen

Het kost internetbanken handen vol geld om voldoende klanten binnen te halen. Traditionele banken hoeven hun klanten slechts te wijzen op on line-bankieren. De internetbanken moeten diep in de buidel tasten voor advertentie- en marketingkosten.

‘Klanten werven is voor internetbanken tot dusver zeker niet goedkoper geweest en of ze de advertentiekosten in de toekomst in de hand kunnen houden zonder hun groeitempo aan te tasten, is nog maar de vraag’, stelt Julian Skan, partner van consultantbureau Accenture.

Dit verklaart waarom de Engelse internetbanken nog ver op hun traditionele concurrenten achterblijven. Egg, de grootste on line-bank, heeft 3,2 miljoen klanten. De Royal Bank of Scotland presteert veel beter met 22 miljoen rekeninghouders, schrijft De Telegraaf.

Kostenbesparing
De banken zijn daarom hard bezig de kosten te verlagen. Het kost Egg op dit moment gemiddeld 33 pond om een creditcardklant binnen te halen. Dat is 40 procent minder dan voor de banksector in zijn geheel. Een andere on line-banken, Smile, claimt gelijke kosten.

Concurrent Cahoot steekt de besparingen in aanbiedingen voor hun klanten, bijvoorbeeld hogere rentepercentages. ‘Kranten publiceren die rentepercentages en dat levert weer gratis reclame op’, aldus Cahoots hoogste baas Tim Saywer.

Bron:
Telegraaf


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.