Klantenservice energiebedrijven matig

21 oktober 2004, 03:42

Hoewel ze in sommige commercials anders doen geloven, wil het nog niet erg vlotten met de verbetering van de klantenservice en de klachtenafhandeling bij de energiebedrijven.

De klanten gaven de leveranciers vorige maand een rapportcijfer van 5,9 voor de service en een 4,8 voor de klachtenafhandeling. In maart was dat nog respectievelijk 5,8 en 4,6. Dat blijkt uit gisteren gepubliceerd onderzoek van de brancheorganisatie EnergieNed.

Bij kleine bedrijven (3 tot en met 9 werknemers) is de stemming nog wat slechter, hoewel ook hier enige verbetering optrad. Het cijfer voor klantenservice bleef onveranderd 5,7, voor klachtenafhandeling ging het van 4,3 naar 4,6 (ANP).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!