Klaas Weima (Energize): “Ik vind de discussie over content overtrokken”
Klaas Weima maakte onder meer de merken Nijntje en KLM groot in China. Moderne bedrijven kunnen volgens hem niet zonder een goede ‘digital brand’ en de bijbehorende strategie. 7 Ditches TV duikt in zijn timeline.
Weima is logischerwijs “enorm online. Mijn passie is mijn werk en mijn werk is mijn passie”, zegt hij. Zijn bureau werd dan ook als een van de besten bestempeld door Emerce.
In marketingland praat iedereen tegenwoordig over ‘content’, maar wat is dat eigenlijk en wat maakt het goed? “Ik vind de discussie over content overtrokken”, zegt Weima. “Alles is content.”
Volgens de ondernemer moet je starten bij wie je als organisatie bent. “Welke woorden wil jij Google bezitten?”, zegt Weima. “Strategie is een manier om je doelen te bereiken.”
Coolblue
Een schoolvoorbeeld van een bedrijf dat begrijpt hoe dit werkt is Coolblue. “De mensen die hier werken zweten en ademen het bedrijf.”
Het zijn die bedrijven die “connectie maken en converseren met de klant” – en die de juiste verhalen vertellen.
“We lanceren binnenkort een nieuw merk”, zegt Weima. “Bard.” Barden waren de voorgangers van wat nu songwriters zijn: mensen die een verhaal kunnen vertellen.