Kijkshop krijgt e-brochure
De Kijkshop introduceert in oktober een digitale bladerbrochure; een brochure op internet waarin de consument met behulp van zijn muis de bladzijden omslaat.
Verschillende adverteerders als Piet Klerkx, Scapino en Kwantum introduceerden recentelijk digitale folders om toch de groep te bereiken die een sticker op de brievenbus hebben om ongeadresseerd reclamedrukwerk te weren. Kijkshop is het eerste Nederlandse bedrijf dat zo?n digitale bladerfolder ook koppelt aan zijn e-shop.
De Kijkshop introduceert de e-brochure in zijn marketingcommunicatie om de on- en offline beleving beter op elkaar af te stemmen. De look and feel van de digitale en papieren versie wordt daarom zoveel mogelijk gelijk. ?Ik vind de navigatie van de e-brochure, waar je doorheen kunt bladeren in plaats van klikken, een stuk prettiger?, zegt algemeen directeur Edwin Koemans. Consequenties voor de papieren folder heeft de komst van de e-brochure niet. Althans niet op korte termijn. ?De oplage van vier miljoen stuks en de verschijningsfrequentie van ??n keer in de twee weken blijft vooralsnog gehandhaafd?, vertelt Koemans. Wel ziet Kijkshop kans om op den duur extra specials en katernen met de digitale brochure uit te brengen. Voorlopig is de e-brochure echter een ??n-op-??n vertaling van de papieren versie. In het augustusnummer van Incentive, dat deze week verschijnt, leest u alles over de opkomst van de digitale brochure.
Bron: