‘Je hoeft geen grote organisatie met mega budget te zijn om goede content te maken’

De juryleden van de Grand Prix Content Marketing staan in de startblokken klaar om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen.

28 augustus 2023, 09:49 1330 x gelezen

Marieke Heesakkers, eigenaar Mens en Merk en Beste Brabantse Marketeer 2021, jureert de categorie Bekroningen Distributie en roept op tot inschrijven.

Waarom ben je jurylid geworden?

“Samen met vakgenoten sparren over de ingezonden cases en leren van ieders standpunten vind ik inspirerend en waardevol. Actief je eigen blinde vlekken blijven onderzoeken over wat je sterk en minder sterk vindt aan een case is nuttig en ik vind het een eer om mijn mening te mogen geven.”

Welke trends zie jij in contentmarketing?
“Gelukkig is er steeds meer aandacht voor diversiteit en inclusie in content, naast al het AI- en ‘kraak het algoritme’-geweld. Waar voorheen vooral de idealistische merken zich uit durfden te spreken over maatschappelijke thema’s, volgen steeds meer organisaties dit voorbeeld, omdat het tonen van je menselijke gezicht en durven te kiezen loont.”

Waar ga je met name op letten in jouw categorie en waarom?
“Net als vorig jaar volg ik mijn gevoel. Sluit de case aan bij de strategie van het bedrijf en welke impact heeft de case gehad, bij voorkeur met een positieve impact op de wereld. In welke vorm dan ook. Dat kan maar hoeft niet superserieus. Mensen laten lachen of nadenken, vind ik bijvoorbeeld al een mooi streven.”

Welke content heeft jou recentelijk nog beïnvloed en waarom?
“Dichtbij huis: het laatste weekend van augustus vindt in mijn woonplaats Heeze de Brabantsedag plaats met als hoogtepunt een cultuurhistorische optocht die 40.000 bezoekers trekt en waar 2.000 dorpsgenoten aan meedoen. Inmiddels is hun contentmarketing zo goed georganiseerd (door vrijwilligers!), dat ik bijna dagelijks relevante informatie voorbij zie komen in veel verschillende vormen en gericht op een zeer divers publiek. Dat maakt me trots en die trots draag ik graag uit.”

Hoe trek je twijfelende inzenders over de streep?
“Je hoeft geen grote organisatie met mega budget te zijn om goede content te maken. De kracht zit vaak in de eenvoud. Dus ben je trots op wat je hebt neergezet en denk je dat je hier anderen mee kunt inspireren: stuur je case dan vooral in! Alle positieve aandacht voor marketing is welkom.”

Sinds 2009 werk ik voor MarketingTribune als redacteur, eindredacteur en beeldredacteur voor blad, site en events.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!