Je B2B bedrijf succesvol opschalen naar meerdere landen

De meeste bedrijven denken veel te makkelijk over uitbreiden naar andere landen. Het is veel meer dan een kwestie van teksten vertalen. Gemma Houghton vertelt waarom.

4 oktober 2023, 07:00 1208 x gelezen

Gemma Houghton is international digital marketer bij Webcertain in York (UK) en co-founder van de International Search Summit en International Social Summit. Ze helpt B2B bedrijven om succesvol uit te breiden naar nieuwe markten (landen). In deze podcast deelt ze verschillende inzichten van hoe dit aan te pakken. Daarnaast vertelt ze over hoe ze LinkedIn live sessies en events succesvol inzet als onderdeel van haar B2B marketing aanpak.

In de podcast beantwoord Gemma de onderstaande vragen (lijst door ai gegenereerd op basis van het transcript):

  • Wat zijn veelvoorkomende fouten die bedrijven maken bij internationale uitbreiding?
  • Hoe belangrijk zijn lokalisatie en vertaling van content voor internationale doelgroepen?
  • Welk onderzoek moeten bedrijven doen voordat ze een nieuwe internationale markt betreden?
  • Hoe kunnen bedrijven verbinding maken met lokale doelgroepen op social media in het buitenland?
  • Wat zijn enkele verschillen in hoe internationale doelgroepen social media gebruiken en ermee omgaan?
  • Hoe kunnen bedrijven social media en een “altijd aan” mentaliteit managen bij het targeten van meerdere landen?
  • Wat zijn manieren om messaging en content aan te passen voor internationale doelgroepen?
  • Hoe belangrijk zijn visuele elementen en afbeeldingen in gelokaliseerde content?
  • Welke rol speelt native expertise en input bij het creëren van effectieve gelokaliseerde content?
  • Wat zijn budgetvriendelijke manieren om te beginnen met lokalisatie van content voor een nieuwe markt?
  • Hoe kunnen bedrijven content van live sessies en events hergebruiken voor internationale doelgroepen?
  • Wat maakt een aantrekkelijke locatie voor het hosten van internationale marketing events?
  • Hoe kunnen bedrijven bekendheid en hun merk versterken door zelf events te organiseren?
  • Wat zijn enkele belangrijke factoren bij het succesvol promoten van internationale marketing events?
  • Hoe belangrijk is onderzoek naar je doelgroep voordat je je uitbreidt naar een nieuwe markt?
  • Wat zijn effectieve onderzoeksmethoden om inzicht te krijgen in nieuwe internationale markten?
  • Wat zijn enkele verschillen in B2B marketing internationaal versus lokaal?
  • Hoe kunnen bedrijven voorkomen dat ze afgeleid worden door “shiny new things” en gefocust blijven op marketing fundamentals?

Luisteren kan ook via Spotify of Inbound4Cast. Of volg Jerrel om op de hoogte te blijven van toekomstige afleveringen.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!