iTunes en de toekomst van interactieve marketing

iTunes en de toekomst van interactieve marketing

iTunes en de toekomst van interactieve marketingDe digitale muziek-downloadservice van Apple, iTunes, is een groot succes. In de eerste week na de introductie (april 2003) werden er 1 miljoen downloads verkocht en inmiddels staat de teller op 17 miljoen. Ook de cijfers voor de iTunes voor Windows lijken dezelfde kant op te gaan. Binnen 4 dagen na de introductie (oktober 2003) werden al 1 miljoen downloads verkocht.

Slimme marketeers lijken in te springen op het succes van iTunes. Deze week kwam News.com met het bericht dat McDonalds 1 miljard muziekdownloads via iTunes wil weggeven aan haar klanten. Eerder al werd bekend dat Pepsi Cola 100 miljoen downloads gaat wegegeven. De nummers kunnen worden gedownload met een code die op flessen Pepsi te vinden zal zijn.

Met andere woorden, wat er wordt weggegeven is digitaal en niet meer tastbaar. Interactieve marketing wordt nu pas echt leuk!

Naast iTunes van Apple werd onlangs Napster 2.0 geintroduceerd, een betaalde versie van de muziek-uitruildienst die in 2002 onder druk van de muziekbranche uit de lucht werd gehaald. Ook Wal-Mart wil muziek gaan verkopen. Wal-Mart is ‘s werelds grootste verkoper van CD’s en beheerst 14% van de muziekverkopen in de wereld. Net als Apple zal Wal-Mart 99 dollarcent voor 1 nummer vragen; verkoop zal waarschijnlijk via hun website gaan.

Verder lezen:
http://www.emerce.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.