Intomart Gfk en TNS Nipo in finale STIR-pitch

Intomart Gfk en TNS Nipo in finale STIR-pitch

Twee bureaus zijn geselecteerd voor het onlinebereiksonderzoek dat de Stichting Internet Reclame (STIR) wil laten uitvoeren. Het gaat om de combinaties Intomart Gfk/Nedstat en TNS Nipo/Red Sheriff. Voor het onderzoek waren nog vijf bureaus in de race.

De afvallers zijn IBM/ Blauw/ Share of Mind, Nielsen Netratings/ Interview NSS en NFO Trendbox/ Metrixlab. Nielsen Netratings geldt tot nu toe als de defacto standaard voor online bereiksonderzoek.

Doorslaggevend was volgens STIR woordvoerder Eric Goossens de ervaring die de geselecteerde partijen hebben met mediaonderzoek. TNS Nipo doet het Jic/Nom (voorheen Summo) en Intomart het Kijk- en Luisteronderzoek (KLO). Een voordeel is dat het bereiksonderzoek inzicht kan geven in de totale mediaconsumptie.

Alle bureaus die nog in de race waren hebben deze week een brief ontvangen. Volgende week wil de STIR de onderhandelingen beginnen met de bureaus die door gaan. Volgens Goossen toont het advies van de technische commissie een lichte voorkeur voor TNS Nipo. ‘Maar de technische commissie heeft zich unaniem achter beide bureaus geschaard. Dus als bestuur hebben we alle vrijheid om een keuze te maken uit de beste aanbieding.’ Het streven is de onderhandelingen nog dit jaar af te ronden.

Bron:
Adformatie 47, 20 november 2003, p.3.

Meer lezen over de STIR?
http://www.marketingfacts.nl/search/auto/STIR


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.