Interview met Neil Morgan, #GAUC en Hoe in optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden

4 december 2012, 12:29

Nieuws van webanalisten (deel: 134)

Arend Zwaneveld sprak met Neil Morgan, de VP Digital Marketing Solutions EMEA van Adobe, over het nieuwe Adobe Marketing Cloud, big data en hoe een mentaliteitsverandering binnen organisaties tot creatieve oplossingen kunnen leiden. Marcel Dumont bezocht de Google Analytics User Conference, Adwords edition en deelt zijn ervaringen en hoogtepunten van de dag. Ook laten we in enkele simpele, overzichtelijke stappen zien hoe in weboptimalisatie, kleine stappen tot grote resultaten kunnen leiden. Niets nieuws voor de ervaren webanalist, maar erg handig om aan het management te laten zien wat nu de toegevoegde waarde is van je vakgebied.

Adobe Marketing Cloud: interview met Adobe’s Neil Morgan

Op 10 oktober werd in Rotterdam de Emerce eDay georganiseerd. Analytics en Big Data -expert Arend Zwaneveld toog af naar Rotterdam en sprak met Adobe’s Neil Morgan over Adobe Marketing Cloud. “Adobe en webanalyse? Het zal mij benieuwen!” Hij had een uitgebreide kennismaking met Neil Morgan. “We hebben uitgebreid de tijd dus ik ga er maar eens lekker voor zitten en vertel hem éérst maar eens iets over mezelf, en mijn passie voor big data.”

“Al onze diensten draaien tegenwoordig in de Adobe Marketing Cloud, op basis van typische big data technologieën als Hadoop en Cassandra met als gemeenschappelijk doel: alle klantinteracties vastleggen. In de afgelopen 10 jaar hebben we in ons wereldwijde serverpark maar liefst 27 PetaByte aan data verzameld. Dit maakt ons de grootste onafhankelijke SaaS partij ter wereld.

Adobe bestaat sinds kort uit twee delen: het traditionele ‘Creative’ deel en het nieuw opgebouwde ‘Marketing’ deel.

Vanuit het Creative deel moet je denken aan bijvoorbeeld afbeeldingen gedeeld via een Digital Asset Management platform, mobiele HTML5 apps, online opslagruimte van Adobe Creative Cloud en alle Creative Suite-oplossingen.

Vanuit de Adobe Marketing Cloud kun je denken aan webstatistieken, in-app statistieken, (big) data bronnen en campagnedata.

Waar komen opeens al die nieuwe diensten van Adobe vandaan?

Lees het volledige interview met Neil Morgan op Webanalisten.nl

Verslag Google Analytics User Conference (GAUC), Adwords edition

Woensdag 21 november vond de derde Nederlandse editie van Google Analytics User Conference (GAUC) plaats, dit keer de Adwords edition. Wij nodigden Marcel Dumont uit om de conferentie te bezoeken en zijn ervaringen en hoogtepunten te delen.

“Zelf gebruik ik Google Analytics al flink wat jaren, echter voornamelijk bij websites die via Adsense, klassieke banners en microtransactie-modellen geld verdienen, en weinig tot geen budget beschikbaar hebben voor Adwords. Specifieke GA-features voor de Adwords optimalisatie zijn dus een redelijk grijs gebied voor mij. De GAUC conferentie heeft die grijze vlek voor mij zeker in een keer ingekleurd.

De door mij bezochte sessies waren allen leerzaam, met een paar uitschieters die toch wel de moeite waard zijn om even uit te lichten. Hieronder een overzicht:”

Lees het verslag van Google Analytics User Conference (GAUC), Adwords edition op Webanalisten.nl

Hoe in optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden

Er zijn verschillende manieren om je online omzet te verhogen door je te richten op de bezoekerservaring. Nu hoeven we ervaren webanalisten niet te vertellen hoe conversiepercentage optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden, maar het kan nog wel eens lastig zijn om de 'higher-ups' ervan te overtuigen dat het toch echt de moeite waard is om tijd en resources te investeren in online marketing inspanningen.

In deze post van Applied Web Analytics wordt snel en duidelijk helder hoe kleine verbeteringen uiteindelijk kunnen leiden tot grote resultaten. Gaandeweg deze post zal je de impact zien van verbeteringen van de verschillende onderdelen met een factor van 10%.

Dit zijn de resultaten van een fictieve e-commerce organisatie, maar ze verschillen misschien toch niet zo van jouw eigen organisatie.

Lees op Webanalisten.nl hoe we met kleine verbeterstappen van 10% grote resultaten kunnen boeken.

Webanalisten.nl is sinds 2008 aanwezig op internet als platform voor online analyse en optimalisatie. Meer dan 40 gastauteurs schrijven wekelijks over hun praktijkervaringen met ons mooie vakgebied. 2 wekelijks wordt hier op marketingfacts.nl een samenvatting van geplaatst.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!