Internetreclame vergroot herkenning tv-reclame

7 februari 2004, 10:39

Uit verschillende cross-media studies van Dynamic Logic blijkt dat mensen zich een tv-commercial beter herinneren als de adverteerder ook reclame maakt via internet. Vooral de merknaam blijft dan goed hangen. Internetreclame verbetert het vermogen van consumenten om merk en reclame met elkaar in verband te brengen.

TV and Online Advertising Demonstrate Unique Strengths

De invloed van online reclame op het koopgedrag blijkt minder groot te zijn. Volgens de onderzoekers komt dat doordat de be?nvloeding tot aankoop moeilijker te sturen is.

Bron:

http://www.dynamiclogic.com/

Via:

http://medialog.blogspot.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    AT

    De invloed van online reclame is nog niet groot… Omdat online reclame nog geen geheel is met bijvoorbeeld TV ad’s. Het mist een frame, een logische verbinding. In en van de andere log’s zie ik een overzicht van commercials online. Los van de Pepsi’s en andere opvallende (of ze succesvol zijn weet ik niet) commercial, TV is een grof schot hagel en internet een mogelijkheid om één op één met je consument te geraken. Die mogelijkheid wordt weinig of niet benut.


    9 februari 2004 om 07:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!