Internetmarketing zorgt voor betere verkoop offline dan online

Internetmarketing zorgt voor betere verkoop offline dan online
, Reddion
@alexstil

Online marketingcampagnes zorgen voor betere verkopen offline, beter nog dan verkopen op de site. Dit volgens onderzoek van het Amerikaanse internetbureau Avenue A.

Het bureau lanceerde afgelopen maandag ChannelScope, een analyse-instrument dat marketeers in staat stelt om de offline verkoopresultaten te meten van een online marketingcampagne. Avenue A onderzocht de campagnes van twee clienten en vond uit dat de online marketingcampagnes zorgden voor 20 procent meer winkelbezoek. De verhouding offline verkoop tegen e-commerce transactie was maar liefst 4 tegen 1.

De ChannelScope-software plaatst speciale cookies bij internetconsumenten. Privacy blijft volgens Avenue A echter gewaarborgd omdat transactiedata niet gecombineerd worden met data van adservers. Hoe het bureau vervolgens aan de cijfers komt wordt niet gezegd, Avenue A heeft een patent op het analyse-instrument genomen.

Bron:
Adfoweb

Update 20:45

Zie ook:
De niet-klik conversie


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.