Internetgiganten ten strijde tegen spam

Internetgiganten ten strijde tegen spam
,

Microsoft, America Online en Yahoo trekken gezamenlijk ten strijde tegen ongewenste e-mail.
De drie internetreuzen maakten deze week bekend dat ze op technisch gebied gaan samenwerken en elkaars kennis gaan gebruiken om spam een halt toe te roepen.

Uit een Amerikaans onderzoek bleek onlangs dat de gemiddelde internetgebruiker 110 ongewenste berichten per week ontvangt. ?Spammers zijn de aartsvijanden’, zei America Online-woordvoerder Nicholas Graham.
Voor de internetbedrijven, samen goed voor tientallen miljoenen e-mailgebruikers, betekent de samenwerking meer dan alleen service aan de gebruikers. Ongewenste e-mail kost de internetondernemingen veel geld en tijd. Volgens een zegsman van Microsoft moet er een coalitie ontstaan tegen spam. De bedrijven willen gezamenlijk een manier vinden om ongewenste mail te blokkeren en gaan nauwer samenwerken met justitie. Ook wordt het lastiger e-mailadressen aan te maken voor spamdoeleinden. Ondanks alle inspanningen verwachten Microsoft, Yahoo en AOL niet dat ze spam compleet kunnen weren. ?Het is als de verkoudheid van het internet’, meent een AOL-zegsman. ?Het zal er altijd wel zijn, net als belastingen of slecht weer.’

Bron: Adformatie 2 mei 2003


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.