Internetbezoek vooral om productinfo

Internetbezoek vooral om productinfo

Ook als consumenten een nieuwe aanschaf niet online kopen, speelt internet toch een belangrijke rol in het koopproces. Namelijk om informatie over het product in te winnen. Zo?n 45% van de op internet winkelende consumenten gaat niet direct tot koop over. Dit blijkt uit recent onderzoek van Channel Intelligence.

Van de overige 55% die van plan zijn een product aan te schaffen doet 11% dat onmiddellijk online en 6% offline. Ruim 20% zegt binnen twee dagen tot aankoop over te gaan en 17% binnen een week.

Prijs is de belangrijkste factor die klanten online doet kopen: 89% van de ondervraagden noemde dit criterium belangrijk tot zeer belangrijk. Driekwart noemde het gemak waarmee producten via een site kunnen worden gekocht als voordeel, 73% de reputatie van de aanbieder en 65% de (lage) verzendkosten.

Onderzoek van AOL/RoperASW uit maart 2003 wijst uit dat 73% van de Europese consumenten met internettoegang het web regelmatig gebruiken om productinformatie te verzamelen. Bovendien blijkt internet onder Europeanen als informatiebron inmiddels veel populairder te zijn dan televisie, radio, kranten of tijdschriften.

Bron:
CommunicatieNieuws


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.