Internet doorslaggevend bij aankoop eerste auto

Internet doorslaggevend bij aankoop eerste auto

Traditionele massamedia speelt nog maar nauwelijks een rol van betekenis voor mensen die voor het eerst een auto kopen. Zij ori?nteren zich vooral op internet. 35 procent noemt het web als belangrijkste informatiebron, tegen 8 procent voor televisie en vier procent voor tijdschriften. Dit blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse Polk Center for Automotive Studies (via: eBase).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Worden wij daarom doodgegooid met spotjes van Skoda???

    Waarin de Skoda rijder langer nadenkt en toch voor in de rij staat.
    Het kind is even weg...
    Maar loopt leter dapper mee de winkel uit met z`n eerste
    gestolen bezemsteel!!!

    geplaatst op
  • Een beetje vreemd onderzoek. First Time Buyers kopen in de meeste gevallen geen nieuwe auto. In traditionele media is de tweedehandsmarkt op print na nauwelijks aanwezig in tegenstelling tot 'nieuw'. Al in 2002 speelde internet een belangrijke rol in het beslissingsproces voor de aanschaf van een occasion. Destijds in Nederland al in 40% van alle gevallen. kijk naar het grote succes van autotrader, auto-online, autotrack en later CtC platform marktplaats.

    geplaatst op
  • Die site's zijn inderdaad prima. Zag nu weer een nieuwe auto site, http://www.autooz.nl, dit gaat weer een stapje verder en is heel uitgebreid. Neem eens een kijkje zou ik zeggen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.