Internet belangrijkste reclamekanaal voor jeugd

3 september 2004, 03:25

Procter & Gamble onderzoekt continu via welke – nieuwe – media jongeren het beste kunnen worden benaderd voor commerciele boodschappen. De laatste ‘vondst’ is dat deze doelgroep meer open staat voor informatie die via interactieve kanalen als chatrooms worden overgebracht dan via tv-commercials.

Roisin Donnely, marketing director van P&G in Engeland, stelt in Marketingweek dat hier sprake is van een mediakloof tussen de generaties. Jongeren zien het internet als het belangrijkste reclamekanaal, terwijl hun ouders de televisie in dit opzicht als het belangrijkste medium beschouwen. “Jongeren nemen de informatie van een vreemde in een chatroom eerder voor waar aan dan de boodschap die via commercials wordt overgedragen,” aldus Donnely.

P&G maakt in de VS al langer gebruik van tremor marketing en rekruteerde daarvoor zo’n 280.000 kids om in klaslokalen, cafetaria’s, sportkantines en disco’s met leeftijdtijdgenoten te praten over van alles en nog wat, dus ook over shampoo, ketchup en pindakaas. Het idee dat ze deel uitmaakten van een ‘complot’ gaf ze zo?n kick dat ze het zelfs helemaal gratis deden.

Bron:

http://www.incentive-online.nl/

(Via: Nieuwsbrief Ja)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!