Innovatie en marketing bepalen succes merk

Innovatie en marketing bepalen succes merk

Met innovatie en een agressieve marketing kan elk merk succesvol worden. Dit blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse Bain & Company onder 524 merken verspreid over 100 productcategorieen.

Zo`n 90 merken blijken de absolute winnaar binnen hun segment te zijn, met een winst die driemaal zo hoog ligt als het gemiddelde. Traditioneel bepalen omvang, wasdom, categorie en leiderschap binnen een categorie de performance van een merk. Volgens deze aanname groeien grote, gevestigde merken in lage groeicategorieen zelden spectaculair. Het onderzoek bevestigt deze aanname niet. Eerder het tegendeel.

Winnaars worden namelijk onder grote en kleine spelers gevonden. In 60% van de gevallen besteden winnaars meer aan marketing dan het gemiddelde in hun categorie. Uit het onderzoek blijkt dat geen enkele categorie of productgroep zich specifiek leent voor innovatie: innovatie deed zich overal voor.

Bron:
Harvard Business Review


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.