Imago online advertising moet beter

Imago online advertising moet beter

De marktleiders in Britse online advertising hebben de koppen bij elkaar gestoken om voor ‘hun’ medium een beter imago te creeren. Profero, i-level, Outrider, Real Media en Media.com pleiten voor een onafhankelijke derde partij,naast bureau en klant in de orientatiefase. Deze derde partij, accountants of consultants, zou de verschillende gepubliceerde (bereik)cijfers moeten controleren.

Volgens een van de iniatiefnemers, Charlie Dobres, ceo van i-level, strooien verschillende partijen met cijfers zodat het voor adverteerders niet duidelijk is wat het medium hen kan opleveren. ‘Dit iniatief moet potentiele klanten laten zien dat online avertising wel degelijk effectief en efficient kan zijn. Als bureau is het cruciaal om zoveel mogelijk vertrouwen te geven aa de klant, zodat zij op hun beurt gericht online investeringen kunnen doen. Dat is alleen mogelijk als we vertrouwen hebben in dezelfde cijfers.’

Bron,
Adformatie, 5 februari 2004, p.16


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Dit is precies wat we in Nederland proberen te bereiken met de STIR (Stichting Internet Reclame ). De STIR heeft afgelopen week besloten om met Intomart/GFK en Nedstat in zee te gaan. Zij zullen een doorlopend bereiksonderzoek uitvoeren wat moet leiden tot transparante tarieven voor adverteerders.

    geplaatst op
  • Mee eens maar de STIR heeft in mijn optiek een belangrijk aspect over het hoofd gezien en dat is dat steeds meer adverteerders wereldwijd opereren. De online standaard van de STIR zal vooral geschikt zijn voor de (te) kleine Nederlandse markt. We hebben al eens eerder geconstateerd dat er grote verschillen bestaan tussen de cijfers van bijvoorbeeld Nielsen en ComScore

    Zie ook:
    http://www.marketingfacts.nl/search/auto/STIR

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.