Hype rondom AOL opzegging

Hype rondom AOL opzegging

Vincent Ferrari wilde zijn AOL account opzeggen en belde het AOL-callcenter. De AOL-medewerker probeert op alle mogelijke manier de opzegging te voorkomen tot aan het vragen naar de vader van (de 30-jarige) Vincent toe. Het geheel kostte dan ook maar liefst 21 minuten. Omdat Vincent eerder gehoord had dat AOL zeer moeilijk deed bij opzegging, heeft hij het hele gesprek opgenomen en een week geleden op zijn weblog gezet.

Met de nodige gevolgen.

Bloggers nemen het verhaal over met uiteindelijk ook een top5 positionering bij Technorati. De (traditionele) media reageert en Vincent wordt afgelopen woendag geinterviewd door Matt Lauer voor The Today Show met dezelfde dag nog een videofile bij YouTube van het geheel.

De bewuste AOL-medewerker is inmiddels ontslagen, zo valt te horen in het interview met Matt. Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit een incident is, ook een CNBC-medewerker kostte het maar liefst 45 minuten om zijn account op te zeggen, maar iemand moet blijkbaar aan de schandpaal. Dit soort gesprekken en films, waar bedrijven met de billen bloot gaan zullen komende jaren vaker online te horen zijn. Eerder was er ook al de anti-commercial van UPC.

Bron: Church of the customer


Geplaatst in

Delen



Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Inderdaad, dergelijke incidenten zullen steeds sneller in de publiciteit komen met alle nieuwe (sociale) webtechnieken. Zie ook deze post.

    geplaatst op
  • Zefrank met Delta Airlines is ook een mooi voorbeeld.

    geplaatst op
  • Liet het filmpje net zien aan een vriend van me: die zei: heb net opgezegd bij hccnet was netjes geregeld in 5 minuten.

    Wij Nederlanders zijn soms zoveel beter....

    geplaatst op
  • Het verhaal begon BTW bij digg.com zijn online 'populariteit' te krijgen (snel een frontpage notering) van zijn blogpost. En technorati volgt daarna (toen anderen over het verhaal bloggen), en alle andere populiare social sites (zoals del.li.co.ius).
    Een weekje later op een Nederlandse marketing site :)
    Dat is een beetje hoe chronologische zo'n verhaal wordt gelanceerd.

    geplaatst op
  • Leuke categorie trouwens: http://www.marketingfacts.nl/rubrieken/Kloteklanten/

    Daar zouden jullie vaker in moeten posten;)

    geplaatst op
  • Niet echt een eenmalig incident, maar beleid van AOL, lijkt het. Een van de mensen die reageerde op de blog van deze Vincent had een gelijke ervaring en ook opgenomen. Luister naar de grote gelijkenis van dit gesprek met het gesprek van die Vincent..

    geplaatst op
  • Waanzinnig zeg. Ik denk dat dit heeeeel veeeel mensen op ideeen gaat brengen en dat we straks niet alleen geschreven ervaringen kunnen lezen maar er ook naar luisteren. Als ik zou willen overstappen, zou dit voor mij een reden zijn om niet naar AOL te gaan. Dit soort dingen kunnen er volgens mij op termijn alleen maar toe leiden dat producten en diensten veel beter gaan worden.

    geplaatst op
  • Youtube filmpje waarop te zien is hoe een Comcast Technician in slaap valt op de bank ...

    Een weblogger uit Helmond pakte kabelaar UPC aan, door een video te maken van de slechte beeldkwaliteit van high-definition tv. 'Bloggers zijn een grotere bedreiging dan de meesten denken', zegt Peter Blackshaw van Intelliseek, een bedrijf dat weblogs navlooit voor bedrijven, in zakenblad Forbes.

    Bron: Telecommerce & Artikel Volkskrant

    geplaatst op
  • Paul,
    Volgens mij is dit wel een nieuwe posting waard. UPC leeft sterk onder MF lezers.
    Misschien nog eens leuk om naar de
    Hell Dell affaire te linken.
    Erwin

    geplaatst op
  • @Paul/Erwin: Volgens mij hebben jullie beiden wat gemist:

    14 juni: UPC en user generated media
    27 juni: CGM een nachtmerrie voor het bedrijfsleven met Comcast-case.

    geplaatst op
  • The consumerist ontving de AOL Retention Manual:

    "Think of Cancellation Calls as Sales Leads. If you stop and think about it, every Member that calls in to cancel their account is a hot lead. Most other sales jobs require you to create your own leads, but in the Retention Queue the leads come to you! Be eager to take more calls, get more leads and close more sales. More leads means more selling opportunities for you and cost savings for AOL."

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.