How to rescue CRM

How to rescue CRM

Many large companies?more than half in some industries?have invested big money in customer-relationship-management (CRM) software. A few have even seen the promised benefits, such as increased customer retention and higher revenues. Most, however, are still waiting for positive results. It is possible to turn around a faltering CRM initiative if you step back and look for the root cause of the breakdown, which usually occurs in one of three areas: poorly defined business logic, organizational misalignment, or technological constraints.
 
Every turnaround effort must begin by revisiting (and usually narrowing) the business goals for a CRM initiative. Without clear objectives, IT departments and vendors are apt to develop unnecessary and overly complex and expensive features that can work against a well-designed, cost-effective CRM system.

http://www.mckinseyquarterly.com/article_abstract.asp?ar=1254&L2=13&L3=13&srid=27&gp=1


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.