How do high search engine listings compare to banner ads?

How do high search engine listings compare to banner ads?

A study conducted in January 2001 by NPD Group, a research group specializing in consumer purchasing and behavior, tested the impact of search listings, banner ads, and tiles across a variety of sites to determine which was most effective. In every situation, search engine listings came out on top.  Results? Consumers are 5 times more likely to purchase your products or services after finding your web site through a search engine vs. through a banner ad:

image


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.