Honda commercial wint opnieuw
Honda heeft voor de tweede maal een ANDY-award gewonnen. Vorig jaar behaalde Honda met deze prachtige commercial (auto-onderdelen) ook al de award voor ‘the most brilliant work of the year’.
Met de commercial van de campagne Hate something, change something won Honda opnieuw de award voor ‘the most brilliant work of the year’. Al eerder won dezelfde commercial the Award voor ‘the Best Television Commercial for the year’ bij de British Television Advertising Awards.
Een award winnen is een mooie prestatie, maar voor de tweede maal de award voor ‘the most brilliant work of the year’ binnenhalen is bijzonder knap.
Sterke executie van het jaren 80 MS-DOS spel “The Incredible Machine” (TIM) in de commercial van vorig jaar. Wellicht is het er zelfs door geïnspireerd!
Met behulp van het strategisch plaatsen van wippen, transportbanden, ventilatoren, windmolens, touw en diverse andere attributen, was het de bedoeling om met slechts één actuator het doel te bereiken. Dit doel was dan bijvoorbeeld een kaars rechts op het scerm uitblazen terwijl de actuator een vallende bowlingbal links op het scherm was.
Het spel is voor zover mij bekend helaas niet meer verkrijgbaar en de versie die ik heb, werkt enkel op een oude MS-DOS 486 PC…
Over de reclame: Heel subtiel toch producteigenschappen communiceren. Inderdaad “petje af” en de prijs is zeker verdiend!