Honda commercial wint opnieuw

2 mei 2005, 03:30

Honda commercial wint ANDY-award

Honda heeft voor de tweede maal een ANDY-award gewonnen. Vorig jaar behaalde Honda met deze prachtige commercial (auto-onderdelen) ook al de award voor ‘the most brilliant work of the year’.

Met de commercial van de campagne Hate something, change something won Honda opnieuw de award voor ‘the most brilliant work of the year’. Al eerder won dezelfde commercial the Award voor ‘the Best Television Commercial for the year’ bij de British Television Advertising Awards.

Een award winnen is een mooie prestatie, maar voor de tweede maal de award voor ‘the most brilliant work of the year’ binnenhalen is bijzonder knap.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    gooz

    Sterke executie van het jaren 80 MS-DOS spel “The Incredible Machine” (TIM) in de commercial van vorig jaar. Wellicht is het er zelfs door geïnspireerd!

    Met behulp van het strategisch plaatsen van wippen, transportbanden, ventilatoren, windmolens, touw en diverse andere attributen, was het de bedoeling om met slechts één actuator het doel te bereiken. Dit doel was dan bijvoorbeeld een kaars rechts op het scerm uitblazen terwijl de actuator een vallende bowlingbal links op het scherm was.

    Het spel is voor zover mij bekend helaas niet meer verkrijgbaar en de versie die ik heb, werkt enkel op een oude MS-DOS 486 PC…

    Over de reclame: Heel subtiel toch producteigenschappen communiceren. Inderdaad “petje af” en de prijs is zeker verdiend!


    2 mei 2005 om 12:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!