Hollywood Records ontdekt brandgagement

Hollywood Records ontdekt brandgagement
, Carl Mangold

Brandgagement - het opzettelijk betrekken van je klanten bij je productontwikkeling, merkbouw en/of marketing - is een proces dat jonge, nieuwe bedrijfjes al vanaf de oprichting in hun genen hebben zitten. Maar de oude garde leert snel, lezen we in het Wall Street Journal: achter ‘de Amerikaanse Esmée Denters’ Marié Digby blijkt een uitgekiende brandgagementcampagne te zitten.

“There are significant challenges in breaking new artists now, but there are also amazing opportunities,” says Ken Bunt, Hollywood Records’ senior vice president for marketing who helped devise Ms. Digby’s campaign.

in reactie op een artikel in NRC next stelde ik een kwartaal geleden een lijstje met 5 tips voor digitale wereldfaam op. En daar hebben de jongens van Walt Disney's Hollywood Records zich keurig aan gehouden ;-) 1) Marié heeft een leuk feel good verhaaltje neergezet, 2) ze heeft geen professionele apparatuur gebruikt, 3) ze spreekt Amerikaans (met een beetje 'n Winona Ryder accentje), 4) ze startte met het zingen van covers, en 5) ze spendeerde flink wat tijd aan het opzetten van haar vriendennetwerk.
Once the album was completed late last year, Ms. Digby and her label began looking for ways to gain visibility. "I was coming out of nowhere," Ms. Digby says. "I wanted to find a way to get some exposure."

That's when the idea of posting simple videos of cover songs came up. "No one's going to be searching for Marié Digby, because no one knows who she is," Mr. Bunt, the Hollywood Records senior vice president, reasoned. So she posted covers of hits by Nelly Furtado and Maroon 5, among others, so that users searching for those artists' songs would stumble on hers instead. Her version of Rihanna's "Umbrella" proved a nearly instant hit.

And as Ms. Digby's star rose, other media outlets played along.
Gerelateerde artikelen:

- Marié Digby nieuwste YouTube idol?

Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.