Hoe speel je in op dé B2B marketing ontwikkelingen van dit moment?

B2B marketing is veranderd, maar hoe speel je nou in op al die verschillende ontwikkelingen? Chantal Smink legt uit hoe je dit aanpakt.

11 oktober 2023, 07:00 1121 x gelezen

Chantal Smink houdt zich bezig met organic marketing voor B2B bedrijven. “Het geheim van Google en de andere kanalen is Helpful content en E-E-A-T: inhoud & reputatie. Zet dit over alle kanalen in en je bent bezig met Organic Marketing. Zichtbaarheid in SEO moet het gevolg zijn van de juiste dingen doen. Niet voor zoekmachines, maar voor je klant en je merk. Over alle kanalen” aldus Chantal.

Naast dat Chantal regelmatig haar visie deelt op Marketingfacts, is ze ook auteur, spreker, trainer en strateeg voor B2B bedrijven. In deze podcast bespreekt ze met Jerrel hoe B2B marketing is veranderd, en zoomt ze ook in op hoe je hier als bedrijf op in dient te spelen.

In deze aflevering van de Inboun4Cast praat Jerrel met Chantal Smink over hoe B2B marketing veranderd is en hoe je je aanpak hierop moet aanpassen. Blijven doen wat we altijd deden is niet langer een optie.

  • Wat zijn de belangrijkste trends en ontwikkelingen in B2B marketing?
  • Wat is er aan het veranderen in SEO en hoe moeilijk is het nu om te ranken?
  • Hoe kun je een sterke merknaam opbouwen als B2B bedrijf?
  • Wat is het verschil tussen lead generation, content marketing en demand generation?
  • Wat is organic marketing en waarom kiezen wij voor deze term?
  • Waarom is gated content niet meer effectief?
  • Wat is zero-click content en waarom werkt dit beter?
  • Hoe kan AI helpen bij het maken en verspreiden van content?
  • Waarom is het belangrijk om content van personen te delen in plaats van alleen van bedrijven?
  • Hoe kun je met content relaties opbouwen en kan dat ook leiden tot klanten, zonder dat deze eerst een lead zijn?
  • Waarom slagen bestaande marketingafdelingen en -bureaus er niet in om deze nieuwe vorm van marketing toe te passen?
  • Hoe ziet de organic marketing aanpak voor B2B bedrijven van Chantal en Jerrel er concreet uit?

Luisteren of kijken kan ook via Inbound4Cast, YouTube of Spotify.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!