Heineken meets Google

Heineken meets Google

Heineken meets GoogleOp www.tapvat.nl kunnen bezoekers aangeven waar zij het liefst een ‘perfect tapbiertje’ willen nuttigen. De bedoeling is dat bezoekers met behulp van Google afbeeldingen zoeken naar plaatjes van bijzondere locaties waar het Tapvat mee naar toe kan. Voor de campagne is de zoekfunctie van Google Afbeeldingen ge?ntegreerd in de website van Heineken. Als het beeld is gevonden, wordt het automatisch omgevormd tot een Tapvat-ansichtkaart die digitaal kan worden verstuurd. De inzender met de meest originele locatie wordt beloond met een reis naar die locatie, waar ook in de wereld gelegen (bron: marketing-online.nl).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Zoals al op meer weblogs aangegeven. Google eens op Abu Graib :P

    geplaatst op
  • vind het filmpje van tapvat op http://party.heineken.com/ leuker!!

    geplaatst op
  • Gadsamme. Blog ik het net deze middag, halen ze de party site offline. 'k Moet plots een username en wachtwoord invoeren.
    Ik dacht 'ok, ik stuur een mailtje en vraag wat uitleg' maar het contactformulier zegt dat ik letters moet invoeren achter m'n postcode. Dat hebben we niet in België. Geen contact dus.
    Dan maar via de gewone site, maar België staat helemaal niet tussen de beschikbare landen. Nou. Da's niet erg commerciëel van onze Noorderbuurse bierleverancier.
    Wou ik mijn custom clipje opvissen uit m'n tijdelijke internetbestanden, maar het is gecodeerd en ik krijg het niet open.
    Ik vind dat als je een viral maakt, je op z'n minst online mag blijven met je concept. Da's nou helemaal geen goede reclame.
    Het was echt leuk en mooi, maar 't was maar voor eventjes.
    Dat is waarschijnlijk dan met hun bier ook zo? Of interpreteer ik dat verkeerd? :)

    geplaatst op
  • Vandaag is dan ook het persbericht voor de campagne de deur uitgedaan:

    Met het nieuwe Heineken Tapvat heb je perfect tapbier waar je maar wilt. Om dat te illustreren zijn Heineken en digital branding bureau Qi vanaf 25 oktober j.l. de Tapvat on Tour campagne op www.heineken.nl gestart. Voor deze campagne wordt samengewerkt met Google.

    Bezoekers worden uitgedaagd aan te geven waar zij het liefst van een perfect tapbiertje willen genieten. Met gebruikmaking van Google Afbeeldingen zoeken is de ultieme bestemming snel gevonden.

    Tapvat on Tour daagt mensen uit met behulp van Google Afbeeldingen zoeken beelden te zoeken van bijzondere locaties waar het Tapvat mee naar toe kan.
    Daartoe is de zoekfunctie van Google Afbeeldingen geïntegreerd in Heineken.nl. Eenmaal gevonden wordt het beeld automatisch omgevormd tot een Tapvat-ansichtkaart die digitaal kan worden verstuurd. De inzender met de meest originele locatie wordt beloond met een reis naar die locatie, waar ook in de wereld gelegen...

    Afbeeldingen zoeken
    Via Google Afbeeldingen zoeken worden miljoenen beelden van locaties en situaties op het Internet geïndexeerd en doorzoekbaar gemaakt. Het is één van de meest gebruikte diensten van Google. Op dit moment zijn er meer dan 880 miljoen afbeeldingen geïndexeerd en dit maakt Google Afbeeldingen zoeken tot de grootste in zijn soort. Het is een perfecte dienst om de mobiliteit van het Tapvat te visualiseren.

    Creatieve consumenten
    Met Tapvat on Tour geeft Heineken een geheel eigen draai aan het fenomeen consumer generated media. Bezoekers worden uitgedaagd hun creativiteit te benutten. Slimme combinaties van zoekwoorden kunnen leiden tot zeer verrassende resultaten. Het is voor het eerst in Nederland dat Google Afbeeldingen zoeken op deze manier in een online campagne wordt betrokken.


    Bron: persbericht Heineken

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.