Gratis glossy voor heel Nederland

21 november 2005, 10:25

Een tijdje geleden las ik over een nieuw blad, Tjeq. Deze gratis glossy wordt, volgens de website, deze maand in een oplage van 6,4 miljoen exemplaren huis-aan-huis verspreid.

Tjeq

In Tjeq kan niet worden geadverteerd, alleen ‘deelgenomen’. Deelnemers krijgen in het magazine de mogelijkheid om lezers naar een Tjeqweblink te verwijzen. Daar kan vervolgens directe verkoop plaatsvinden.

De site meldt verder:

Hoewel Tjeqmagazine uit opbrengsten van deelnemers wordt bekostigd, is redactionele onafhankelijkheid gewaarborgd. De organisatie van Tjeq wil binnen afzienbare tijd ook actief worden met digitale televisie, waardoor Nederland een groot multimediaal concept rijker is.

Zelf ooit begonnen als advertentieverkoper bij een huis-aan-huisblad, werd ik nieuwsgierig naar m??r Tjeq. Helaas bleef mijn mailtje aan John Frijters van Tjeq, verstuurd op 8 november, tot op heden onbeantwoord. Weet iemand anders al wat meer over dit initiatief?

De Telegraaf besteedde in augustus aandacht aan Tjeq.

Ik werkte tien jaar bij de grote uitgevers van Nederland. In 2001 ben ik voor mezelf begonnen, als zelfstandig webmarketeer en freelance auteur. Op internet zijn zoekmachines mijn grote passie. Zo voer ik voor grote en kleine klanten Google AdWords-campagnes. Begin 2005 heb ik Feeder, de Nederlandse RSS zoekmachine, gelanceerd.

Categorie
Tags

8 Reacties

    Feeder

    Zo op het eerste gezicht zie ik geen overeenkomsten. Tjeq is een handelsnaam van uitgeverij OQ in Veldhoven, op hetzelfde adres zit de registrant van Tjeq.nl, Reset B.V.


    21 november 2005 om 11:15
    Marjon

    Wil je meer info over Tjeq dan kun je me mailen via [email]marjon@tjeq.com[/email] We hebben een duidelijke propositie die ik je met plezier doormail.

    met vriendelijke groet


    21 november 2005 om 15:23
    Feeder

    @Marjon

    Ik heb het mailtje dat ik de 8e aan John stuurde net naar jou gestuurd. Daar voeg ik hier graag nog een verzoek aan toe: kun je ons al iets vertellen over de inhoud van nr. 1? Op jullie site las ik nl. dat die sinds 16 augustus bekend is.


    21 november 2005 om 16:03
    Feeder

    @Eric

    Had ik nog niet gezien, dank voor de tip!

    @Jeroen

    Zie verderop, we zitten inmiddels nóg dichter op de bron. 🙂 Misschien dat Fkkc kan toelichten waarom het logo me zo doet denken aan een titel als Ons Vorstenhuis. Lijkt me toch niet het publiek dat deze glossy zoekt.


    21 november 2005 om 20:47
    Feeder

    Vol verwachting klopt mijn hart: over 3,5 uur is november voorbij, dus dan ligt Tjeq toch echt op de mat! Moet me trouwens van het hart dat communiceren niet Tjeq’s forte is: zowel van Marjons propositie als mijn doorstuurmail (via John) aan haar niets meer vernomen. Of bedoelden ze november 2006?


    30 november 2005 om 18:32
    Karel Kolb

    Iemand nog wel eens een Tjeq in de bus gevonden?


    8 januari 2006 om 12:43
    marc

    Tjeq is een initiatief van de mensen die ..&U magazine hebben bedacht. ..&U ging kapot aan mismanagement, of het nu wel goed gaat is maar de vraag. Landelijke adverteerders nemen een meer dan afwachtende houding aan en zijn zeker niet bereid de bedragen te betalen die op de mediakaart staan. Mijn verwachting is dat Tjeq 2 keer uitkomt. Hierna zal er een persbericht de deùr uitgaan dat het ter ziele is gegaan wegens een verschil in inzicht tussen de diverse directieleden, maar dat de mensen die nu weer een doorstart gaan maken er echt verstand van hebben en dat ze alweer heel erg ver zijn met grote nationale adverteerders en dat er veel interesse is. Kortom, deze soap wordt vervolgd.


    25 januari 2006 om 08:56
    Karel Kolb

    Marc, enig idee of er ooit nog een Tjeq uitkomt?


    25 januari 2006 om 09:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!