[adv] Gratis webinar met Matthew Shadbolt: van database naar fanbase

27 november 2013, 10:04

Op dinsdag 3 december geef ik een webinar met Amerika’s “brightest mind in real estate”, Matthew Shadbolt. Matthew is Director of Interactive Product and Marketing bij The Corcoran Group, een toonaangevende makelaar, actief in Manhattan, Brooklyn, The Hamptons en Palm Beach. In de zeven jaar dat Matthew bij The Corcoran Group werkt, is het online publiek van het bedrijf verviervoudigd. Ondanks de crisis heeft Corcoran een omzet van ongeveer 13 miljard dollar. Tijdens de webinar vertelt Matthew onder andere hoe Corcoran dit kan realiseren.

Locatie, locatie, locatie? Nee; Relevantie!

The Corcoran Group heeft haar huizenaanbod weten aan te vullen met een online database vol lokale informatie. Welke scholen en supermarkten liggen in de buurt van een huis, waar vind je de beste koffie en welke restaurants zijn trendy? Naast natuurlijk de karakteristieken van de woning zelf, blijkt deze informatie bijna net zo belangrijk bij de beslissing tot koop of huur van een woning. “Buying or renting an apartment is as much an emotional process as it is a rational one,” weten ze bij The Corcoran Group. Matthew: “We create customer relevance and empathy through right content, for the right person, at the right time, in the right place.” Hij richt zich daarmee op het ZMOT: Zero Moment of Truth.

Hiermee ontstijgt het bedrijf de vastgoedbranche; ZMOT is in elk aankoopproces een essentieel moment. Het komt er op neer dat je als bedrijf online aanwezig moet zijn, zodra jouw potentiële klant de oriëntatiefase in gaat die vooraf gaat aan een aankoop. Op de juiste plaats, op de juiste tijd. Eigenlijk moet je al latent online aanwezig zijn voordat de klant zich bewust gaat oriënteren. Met de juiste content voor de juiste mensen.

Creëer je eigen fanbase

De hamvraag is natuurlijk: Hoe doe je dat? Hoe richt je je sociale kanalen zo in, dat jouw merk first-to-mind is, zodra die oriëntatiefase aanbreekt? Welke content kies je voor welk social medium, welke techniek ligt er achter, hoe bereik je de beste ROI? In onze webinar geeft Matthew u antwoord op deze vragen en laat hij zien hoe je online, door middel van relevante content voor de juiste doelgroep, met relatief lage kosten en een enorm bereik, je eigen fanbase of ambassadeurs creëert. Kortom: hoe je door social branding de juiste mensen aan je verbindt en bij je houdt. Wat je brand of branche ook is.

Learn from the best

Matthew is niet alleen binnen de vastgoedbranche, maar ook ver daarbuiten een erkende autoriteit. Hij is onlangs opgenomen in “The Mobile Playbook“, de prestigieuze uitgave van Google. Zelf ken ik hem al een paar jaar; ik interviewde hem vorig jaar in New York en we gaven eerder samen een besloten online training over dit onderwerp.

We willen graag de kennis, ervaring en passie rondom social marketing delen via deze webinar.

Specialist in interactieve communicatietoepassingen m.b.t. vastgoed en nieuwbouw in Nederland. Ik schrijf o.a. via mijn blog www.nieuwbouw20.nl over bedrijven, nieuwe internettoepassingen en websites. Bovendien worden er nieuwe inzichten, campagnes, personen en bedrijven behandeld die zich in de bouw- en ontwikkelingsbranche onderscheiden. Volg mevia @nieuwbouw20 of @fundament

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!