Webwereld: Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven heeft Google zijn toolbar uitgebreid met de functie ‘Browse by name’. Een volledig webadres intypen is niet langer nodig. De Google toolbar zorgt ervoor dat het opgeven van een trefwoord voldoende is.
Is dit niet gewoon ongeveer hetzelfde als de ‘ik doe een gok’ methode die Google al veel langer gebruikt? Dat werkt namelijk op dezelfde manier: je typt een naam in (dus bijvoorbeeld New York Times zoals in het WebWereld artikel) en je komt uit bij de website die daar (kennelijk) het beste op scoort. Nog steeds nodig om juiste zoektermen op te geven, en als een website niet geindexeerd is heb je er nog steeds niets aan lijkt mij
15 juli 2004 om 13:29
media
Nee, de ‘browse by name’ is anders dan de ‘ik doe een gok’. Als je eenmaal de toolbar hebt geinstalleerd kun je optioneel de ‘browse by name’ activeren. Eenmaal geactiveerd, dan zou je in principe geen www en .nl meer hoeven in te tikken. Moet eerlijk zeggen dat het bij niet altijd werkt!?
15 juli 2004 om 15:07
yootje
En Firefox heeft dit natuurlijk allang…
Althans, als je bijvoorbeeld marketingfacts intypt, zoekt hij naar het eerste resultaat bij Google, en dat is de goede site.
Is dit niet gewoon ongeveer hetzelfde als de ‘ik doe een gok’ methode die Google al veel langer gebruikt? Dat werkt namelijk op dezelfde manier: je typt een naam in (dus bijvoorbeeld New York Times zoals in het WebWereld artikel) en je komt uit bij de website die daar (kennelijk) het beste op scoort. Nog steeds nodig om juiste zoektermen op te geven, en als een website niet geindexeerd is heb je er nog steeds niets aan lijkt mij
Nee, de ‘browse by name’ is anders dan de ‘ik doe een gok’. Als je eenmaal de toolbar hebt geinstalleerd kun je optioneel de ‘browse by name’ activeren. Eenmaal geactiveerd, dan zou je in principe geen www en .nl meer hoeven in te tikken. Moet eerlijk zeggen dat het bij niet altijd werkt!?
En Firefox heeft dit natuurlijk allang…
Althans, als je bijvoorbeeld marketingfacts intypt, zoekt hij naar het eerste resultaat bij Google, en dat is de goede site.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!