Google test keyword-clustering

Google test keyword-clustering

Volgens berichten op Search Engine Watch test Google momenteel een functie die we kennen als keyword-clustering van de Nederlandse zoekmachine Zoeken.nl. Google biedt de nieuwe feature aan als “quick result”.

We kenden deze feature al van Google Base, maar dit is de eerste keer dat men het in de reguliere organische zoekresultaten tegenkomt. Keyword-clustering of keyword refinement biedt een gemakkelijke manier om zoekopdrachten te specificeren. De suggesties worden gegeven op basis van woorden die veel in combinatie met elkaar voorkomen en/of tot hetzelfde thema behoren. Zo kan een zoekopdracht naar “marketing” automatisch worden gespecificeerd in bijv. “internet marketing” of “direct marketing”.

Een nuttige feature die naar verwachting zeer snel standaard binnen Google beschikbaar zal zijn.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Hadden Altavista en alltheweb dat ook niet? Ik zie het daar nu niet meer terug... In ieder geval niet zo prominent. Vraag me af waarom het daar weg (of minder prominent aanwezig) is.

    geplaatst op
  • Ik heb het al wel gezien bij de zoekmachine Ask Jeeves. Zie Ask.com

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.