Google maakt bieden op merknamen terug mogelijk

13 april 2004, 18:37

Het is binnenkort weer mogelijk om AdWords advertenties te koppelen aan de merknamen van je concurrenten.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    mangold

    We hebben het hier al vaker over gehad; ik heb er een andere visie op.

    Het koppelen van AdWords advertenties aan anderman’s merknaam is niet te vergelijken met het ophangen van een bord ‘Hier HEMA-worsten’ boven worsten die niet van de HEMA zijn, maar met het plaatsen van een worstenkraampje pal tegenover de HEMA.

    [strong]De adverteerder misbruikt de merknaam van zijn concurrent niet, hij gebruikt slechts het umfeld ervan[/strong].

    Hij liegt niet; hij biedt een alternatief. Hij vergroot met zijn actie de keuze van de consument. Het is een heel logische en eerlijke vorm van concurrentie.

    En merken die hun concurrenten het licht in de ogen niet gunnen? Die kunnen deze advertenties heel eenvoudig verwijderen, door gewoon hogere CPC’s te bieden voor de plaatsing van hun eigen AdWords advertenties.


    14 april 2004 om 05:43
    media

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens door had dat het hier ging om handelsmerken ging maar ik ontving vandaag onderstaande email van Google. Voorlopig in Nederland dus nog niet toegestaan 🙂

    “Hartelijk bedankt dat u adverteert met Google AdWords. Na controle van uw account is gebleken dat één of meer van uw advertenties of zoekwoorden niet voldoet aan onze richtlijnen. In het onderstaande rapport vindt u een overzicht van onze bevindingen.

    ———————————————-

    Campagne: XXX, Advertentiegroep: YYY

    ———————————————-

    ZOEKWOORD(EN): AAA, BBB, CCC, DDD

    Maatregel: Afgekeurd

    Problemen: Zoekwoord is een handelsmerk”


    22 april 2004 om 13:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!