Google en Yahoo! delen uitgevers rake klappen uit

31 mei 2005, 18:31

De tien grootste uitgeverijen – Daily Mail & General Trust, Gannett, McGraw-Hill, Pearson, Reed Elsevier, Reuters, Thompson, Tribune, VNU en Wolters Kluwer – zagen hun gezamenlijke winst tussen 2003 en 2004 met $4 miljard stijgen. En dat is net zoveel als de winststijging die de twee grootste zoekmachines – Google en Yahoo! – realiseerden. Procentueel ziet ‘t er nog veel gekker uit: de tien uitgeverijen gingen van $56 miljard naar $60 miljard (+7%), de twee zoekmachines van $2,5 miljard naar $6,5 miljard(+160%).

“They’re literally sucking the financial air out of the room,” the report says. “Google and Yahoo are clearly diverting advertising revenue” from established information companies.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!