Gerucht: Yahoo koopt Ilse

26 november 2004, 10:40

Volgens GeenStijl zijn er hardnekkige geruchten dat de Amerikaanse gigant Yahoo interesse heeft in Ilse Media. Dit zou het weblog vernomen hebben van verschillende losstaande bronnen.

Ilse Media kwam in 2001 in de Finse handen van uitgeverij Sanoma, nadat deze de tijdschriftengroep overnam van VNU. Het bedrijf draait op het moment een omzet van 15 miljoen euro per jaar en beheert onder andere de sites Ilse.nl, Startpagina.nl en Nu.nl. Het marktaandeel van de zoekmachine neemt gestaag af, maar de bezoekersaantallen van zowel Startpagina als Nu.nl nemen nog steeds rap toe..

Mogelijk houdt de (vermeende?) interesse van Yahoo verband met de samenwerking die Ilse in mei dit jaar aanging met Overture, een dochterbedrijf van Yahoo dat is gespecialiseerd in adverteren bij zoekmachines. Yahoo/Overture en Google zijn in een hevige concurrentiestrijd verwikkeld, en volgens de site i-Marketing speelde dat mogelijk een belangrijke rol in de onderhandelingen die Ilse voerde met diverse partijen.

Anders Floor
Ondernemer bij Dimmle

Categorie
Tags

4 Reacties

    Gertjan

    Interessant, wellicht kunnen ze Ilse weer nieuw leven inblazen. Concurrentie kan geen kwaad.

    Wat betreft het gebruik van Overture voor de keyword advertenties: ik heb gehoord dat dit slechts tijdelijk is en dat Ilse ook zelf bezig is met het ontwikkelen van een dergelijk systeem. Het systeem van Overture kan trouwens niet tippen aan Google Adwords


    26 november 2004 om 11:37
    media

    Waarom zou Yahoo! nu Ilse willen overnemen? Lijkt wel of die Amerikanen op zoek zijn naar, met alle respect, gezellige rommelsites. Eerst marktplaats en nu de dochterpagina’s?


    26 november 2004 om 12:35
    Jurjen Koopmans

    Het is een gerucht, maar als dit waar is dan vind ik dit een slimme zet van Yahoo! Immers de portal MSN.nl is al geheel Nederlandstalig en DUS populair bij de Hollandse Internet gemeenschap.

    Als Yahoo! het slim aanpakt dan gaat MSN klappen krijgen (qua marktaandeel).


    26 november 2004 om 20:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief