Gat in de markt?

Gat in de markt?

Kijkers die veelvuldig klagen over het feit dat Talpa geen overzicht geeft voor het voetbalprogramma ‘De Wedstrijden’ zullen niet opkijken van dit bericht wat ik vandaag aantrof op de website van de Telegraaf.

“Voetbalfans kunnen zich vanaf maandag abonneren op een nieuwe sms-dienst die waarschuwt wanneer Talpa de voetbalsamenvatting gaat uitzenden van de favoriete club van de sms-ontvanger. Twee particulieren zijn deze service, ‘TalpAlarm’ genaamd, begonnen ?om de zondagavond terug te veroveren op de commercie”.

Een loffelijk streven maar ik denk dat het veroveren van een paar extra euries een belangrijker motief is.

Enfin,  sinds de voetbalsamenvattingen niet meer bij NOS Studio Sport, maar bij De Wedstrijden van Talpa zijn te zien, worden ze niet meer in een voorheen logische volgorde uitgezonden. Veel fans klagen daarover, omdat ze nu min of meer verplicht worden om de hele uitzending van negentig minuten uit te zitten. Fans van de grotere clubs kunnen zich opgeven door een sms te sturen naar 7111 met de tekst talpalarm gevolgd door de eerste drie letters van de club en daarna het woord ‘aan’. Vervolgens krijgen ze tijdens elk speelweekeinde een sms wanneer de samenvatting van die club begint. Zo’n tekstbericht kost telkens 70 eurocent. Als de dienst aanslaat worden ook andere clubs in het systeem opgenomen.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Hoe lang duurt het voor Talpa zelf iets dergelijks gaat doen? Sowieso is het misschien niet super handig om de merknaam Ttalpa in de naam te gebruiken. Grote kans dat Talpa hier wat aan gaat doen.

    geplaatst op
  • ...eentje uit het rijtje: 'had ik dat maar bedacht'. Nu ja, dergelijke berichten stemmen een mens optimistisch over de Nederlandse ondernemingslust.

    geplaatst op
  • Ondernemingslust is helaas niet de enige benodigde competentie. Een bepaalde mate van realiteitszin is ook mooi meegenomen. En dat mis ik een beetje in dit plan. Want wie in deze on-demand wereld wil nu bericht ontvangen wanneer hij/zij iets zonder reclame kan gaan bekijken? Dat is toch de omgekeerde wereld?

    geplaatst op
  • Euhmm.. iedereen die geen Versatel heeft en dus niet on demand voetbal kan kijken?

    geplaatst op
  • VicKuP, hoeveel 'doelloze' smsdiensten zijn er al niet in onze ogen maar waar blijkbaar wel markt voor is omdat ze anders simpelweg geen bestansrecht hebben. Van het weer tot horoscoop en vaak ook nog dagelijks...kassa.

    geplaatst op
  • Ja, ik vind het een leuk idee, maar wel een typische service die mijns inziens niet reversed-billed moet worden aangeboden.
    Waarom niet gratis aanbieden (met eventueel een url van de hoofdsponsor of van het merk dat in het 'gemiste' reclameblok van Talpa zat)? Daarnaast vind ik het altijd jammer dat er nooit cijfers bekend worden gemaakt over hoe succesvol dit soort diensten nou eigenlijk zijn.

    Daarom wil ik het volgende voorstellen:
    Wij (TAGnames.nl) stellen deze dienst gratis (€0,00 p.o.b.) ter beschikking aan alle voetbalfans die het een handige service vinden. Dit doen we minimaal 1 maand en dan zullen we de resultaten aan de hand van de 10 meestgestelde vragen (zie mailadres) beantwoorden en delen op mediafacts.
    Mocht het een succes zijn dan zullen we de dienst ook de rest van het seizoen blijven continueren.

    Hoe werkt het?

    SMS: "jouwclub aan" naar 06 4200 4200 (bijv. "Roda aan" naar 06 4200 4200, voor andere clubs kijk op http://tagnames.nl/website.php?r=weblog) en wij houden je op de hoogte als je club wordt uitgezonden. (afmelden door "jouwclub uit" te sturen naar 06 4200 4200)

    Wil jij meewerken aan dit experiment (door bijv. de uitgaande sms-en te sponsoren, of kaartjes voor voetbalwedstrijden weg te geven) neem dan even contact met ons op (zie mailadres).

    Ben benieuwd naar de club met de meeste antiTALPAproSTUDIOSPORT fans!

    Geinteresseerden in de resultaten kunnen zich aanmelden per mail of mediafacts in de gaten houden.

    Oh, de dienst is vanaf nu beschikbaar!

    geplaatst op
  • Mijn mail adres is niet zichtbaar volgens mij. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) voor de goede orde

    geplaatst op
  • @Patrick. Vreemd dat er na jouw posting geen reacties meer zijn gekomen. Zou de animo zo laag zijn? Bij mij iig niet, ik werk graag mee aan dit experiment door mij aan te melden. Done.

    geplaatst op
  • @edward
    Ja, daar verbaasde ik mij ook al een beetje over. Maar er zijn wel andere sites die het hebben opgepakt.
    http://www.zibb.nl/nieuws/nieuwsselectie/nieuwsbericht.asp?artnr=1054988

    Verder gaat het best goed met de aanmeldingen. Ajax staat inmiddels ver bovenaan, gevolgd door Feyenoord en PSV.

    geplaatst op
  • Talpalarm zal voor veel gebruikers helaas een grote teleurstelling blijken. SMS'jes worden serieel verstuurd , m.a.w. je kan maar een ontzettend kleine groep bereiken in 2 minuten , het zullen er maximaal 120 zijn. Technisch is hun plan totaal niet mogelijk, geloof me, ik heb een half jaar vooronderzoek verricht.
    Ik schat dat ze zo'n 30.000 aanmeldingen hebben gekregen , die betalen aanmeld en afmeldkosten. Ze kunnen die 30.000 klanten absoluut niet bereiken , en de winst is binnen.
    Eigenlijk te schandalig voor woorden !

    geplaatst op
  • Dit is absoluten onzin wat Marnix hier zegt. Wij krijgen voor drie personen smsjes binnen, altijd op tijd, en wij betalen overigens geen 0,70 ct per bericht! Dat zou pas afzetterij zijn!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.