Free Riding

Free Riding

Free Riding



Eduard de Wilde:

Het concept van Free Riding is gebaseerd op het feit dat consumenten kunnen profiteren van bronnen in het ene kanaal en de informatie gebruiken tbv aankopen in een ander kanaal. Omdat deze bronnen niet apart doorberekend worden aan de klant is er sprake van een Free Ride. Bijvoorbeeld: ik laat me in de winkel informeren over de voor- en nadelen van een stereo installatie, en vervolgens koop ik deze in een andere (goedkopere) winkel, online of offline.

Bron: Journal of Interactive Marketing


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.