Foutieve online zoekopdrachten kosten business jaarlijks 31 miljard dollar

18 juli 2004, 06:44

Volgens Find gaat er per jaar het astronomische bedrag van $31.000.000.000 verloren door de Amerikaanse bedrijven vanwege ineffectieve en slecht werkende zoekinstrumenten.

Bijna driekwart van de executives raakt gefrustreerd door de commerciele zoekmachines en bijna evenveel twijfelen aan de resultaten van zoekmachines. Toch geeft zevenenzestig procent toe dat ze niet meer zonder zouden kunnen.

Andere interessante gegevens zijn:

? meer dan een kwart spendeert wekelijks tussen zes en tien uren aan het zoeken op internet;

? bijna de helft komt gebroken links tegen;

? bijna de helft verliest tijd met het invullen van paswoorden en/of logins;

? bijna veertig procent beschouwt de gevonden informatie als verouderd;

? de overgrote meerderheid (kleine zeventig procent) gaat op zoek naar business nieuws en financi?le informatie, gevolgd door informatie over trends in zijn sector en algemeen nieuws (een kleine zestig procent) met op de derde plaats informatie over de concurrenten (een kleine vijftig procent).

Bron:

http://www.find.com/

Via:

Nieuwsbrief 6-minutes

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Mediafreak

    Ik zal in toekomtst duidelijker zijn MF..


    18 juli 2004 om 17:03
    Paul

    Vind het erg onwaarschijnlijk, waar verliezen bedrijven wat aan en hoe wordt dit in godsnaam gemeten. Ben ook wel erg benieuwd waar het onderzoek of persbericht staat…


    19 juli 2004 om 18:32
    media

    Paul, ik heb de link naar find.com vervangen door de directe link naar het persbericht.


    20 juli 2004 om 04:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!