Folders versterken het effect van tv-reclames #adv

5 april 2018, 07:30

Dat folders geliefd zijn bij de consument, dat wisten we al. Nu weten we ook dat folders het effect van tv-reclames versterken. Kwalitatief onderzoeksbureau ST&T en Spotta deden onderzoek onder twintig deelnemers die samen een dwarsdoorsnede vormen van de Nederlandse samenleving. Wat gaat er in het brein om bij het lezen van een folderpakket en bij het kijken naar verschillende televisiereclames? Zij gebruikten EEG en de nieuwste eyetracking softwaretechnologie.

De conclusie is duidelijk… Folderaanbiedingen blijven beter hangen omdat ze in het brein bewuster en actiever worden verwerkt dan tv-reclames. De folder is daarmee de perfecte aanvulling op de tv-reclame, die weer meer aantrekkingskracht heeft. Dus als je toch investeert in televisie, zorg dan dat mensen eerst de folder hebben gelezen voor meer verlangen en succes. Timing is essentieel, andersom is het effect minder sterk.

Bekijk de video en de infographic van het onderzoek en de resultaten.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!