Firefox promotie op Google’s homepage

28 april 2006, 04:29

Google USA promoot het gebruik van Firefox met een campagne die maar liefst 33% van haar homepage bestrijkt.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    neoMagic

    Tja, dit past natuurlijk helemaal in de ingeslagen weg van de concurrentiestrijd met Microsoft en persoonlijk kan ik deze actie alleen maar aanmoedigen!


    28 april 2006 om 06:01
    neoMagic

    Trouwens, niet onbelangrijk: Google heeft deze campagne uiteraard enkel getarget op IE-gebruikers…


    28 april 2006 om 06:03
    Joost

    Als ik de komende tijd eens op Windows zit zal ik zeker eens een kijkje nemen, hehehe.


    28 april 2006 om 06:58
    ErwinVanLun

    Grappige ontwikkeling. Microsoft mag geen misbruik maken van z’n monopoliepositie maar wat is dit dan? Google heeft in de zoekmachinemarkt een vergelijkbaar marktaandeel als Microsoft in het OS. Nu stat het er redelijk vriendelijk. Misschien krijgen we straks bij elke keer als we ‘search’ drukken, een ‘sponsored link’ naar FireFox. En het kan nog veel gekker. Google rules. Google bepaalt wat daar staat. Ik ben benieuwd hoeveel procent van de ‘gewone internetters’ (waar wij dus niet bij horen), direct een andere zoekmachine weet te vinden. Zo kan Google vanuit z’n monopoliepositie consumenten ‘dwingen’ over te stappen. Misschien werken straks sommige functies alleen in FireFox. Enz. enz. enz. Ben benieuwd wanneer we hier de eerste rechtszaken over kunnen verwachten.


    29 april 2006 om 09:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!