Financiele dienstverleners hebben goede reputatie

11 juli 2004, 05:57

Van de AEX-fondsen heeft ABN Amro de beste mediareputatie; Philips eindigde als tweede. Dat Ahold en Van der Moolen laag zouden scoren lag voor de hand, maar VNU moet zich toch eens achter de oren krabben. Dit blijkt uit het media-aandacht onderzoek van TrendLight.

Trendlight heeft tussen 1 september 2003 en 13 maart 2004 onderzoek vericht naar hoe de 24 AEX-bedrijven worden beschreven in zes landelijke dagbladen. Via een door Trendlight ontwikkeld model kregen de gepubliceerde nieuwsfeiten een negatieve, positieve of neutrale lading mee. Per categorie konden bedrijven zo maximaal 25 punten scoren, en op de elf categorie?n in totaal 275. Mediaaandacht voor zaken als slecht leiderschap, fraude, conflicten, verlies of juridische geschillen doet de reputatie van een bedrijf natuurlijk geen goed. Winst, innovatie, visie en toenemend vertrouwen leveren een positieve score voor het desbetreffende bedrijf op. Naast de AEX-bedrijven heeft ook Midkapper Heijmans deelgenomen aan het onderzoek.

Bron:

http://www.trendlight.net/media-aandacht.pdf

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!