FEDMA lanceert E-mailmarketingraad

5 juni 2004, 07:59

De FEDMA, de Federatie van Europese Directe en Interactieve Marketing, heeft de lancering aangekondigd van een nieuwe E-mail Marketing Raad, naar eigen zeggen om ‘bedreigingen voor de industrie tegen te gaan’.

E-mailmarketing heeft een enorm potentieel als marketingmedium, maar het spamprobleem geeft de e-mailmarketingindustrie een slechte naam, en leidt tot meer en hardere wetten en reguleringen over de hele wereld. Het is noodzakelijk dat de belangrijkste spelers in de industrie samenwerken om de bedreigingen te bestrijden door het volgen en promoten van de best practices en het respecteren van de wensen van de klant.

Algemeen directeur van de FEDMA, Alastair Tempest, vorige week op het E-mail Marketing Forum in London: ?Er zijn veel verschillende voorstellen om te trachten spam te voorkomen, inclusief filters, certificaten, regulaties, et cetera. Als bedrijven die aan bonafide e-mailmarketing doen niet actief worden betrokken bij deze initiatieven, zal het nieuwe medium een snelle dood sterven. We zoeken daarom naar actieve assistentie uit de industrie om mee te doen in deze nieuwe Raad.?

De nieuwe raad zal in de zomer voor het eerst bij elkaar komen.

Bron:

http://www.fedma.org/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!