Evaluatie van redenen waarom online klanten afzien van aankopen werkt verkoopbevorderend

Evaluatie van redenen waarom online klanten afzien van aankopen werkt verkoopbevorderend

Bijna 70% van de online klanten ziet na selectie van een aantal producten toch van aanschaf af. Wat zijn de belangijkste redenen?

Volgens onderzoek van het Amerikaanse Global Millennia Marketing is de reden in 69% van de gevallen te hoge transportkosten die bovendien pas als het op betalen aankomt zichtbaar zijn. 61% verandert van gedachten, bij 57% gaat het om vergelijkend warenonderzoek, bij 49% om te hoge kosten van de aan te schaffen producten, bij 47% om uitstel van de aankoop, bij 39% om een uitverkocht product, 35% vindt dat voor betaling te veel persoonlijke informatie gegeven moet worden, 31% dat de site moeilijk navigeerbaar is en 31% krijgt te weinig productinformatie.Online marketeers kunnen veel leren over het koopgedrag van hun klanten door online onderzoek te doen naar de specifieke redenen waarom men van aankoop afzag. Om ervoor te zorgen dat de koop een volgende keer wel doorgaat kan men klanten bijvoorbeeld een vragenlijst voorleggen waarop ze gemakkelijk hun redenen aan kunnen geven. Vaak blijkt het om 1 van 4 categorieen kritiek te gaan: te ingewikkelde navigatie, onvoldoende informatie, onduidelijke bezorgvoorwaarden en gebrekkige product tracking.

Bron:
Marketing News p. 16 en 21, 2/3 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.