EuroClix breidt diensten uit naar b2b

18 februari 2003, 22:26

EuroClix is sinds 1999 in Nederland actief met een direct response platform voor adverteerders. Deze kunnen via e-mail op directe en persoonlijke wijze communiceren met de 175.000 leden van EuroClix. Tevens kunnen adverteerders gericht hun doelgroep benaderen op basis van de vele kenmerken die leden bij EuroClix hebben afgegeven. Response wordt gestimuleerd door toepassing van sweepstakes, kortingsacties en het aanbieden van Clix.

Uit het response en klikgedrag blijkt dat veel leden van EuroClix actief zijn tijdens het werk. Daarom is EuroClix recentelijk gestart met het aanleggen van zakelijke gegevens van haar leden. Bijvoorbeeld of men parttime of fulltime werkt, soort beroep en functieniveau, beslissingsbevoegdheid bij inkoopbeslissingen, grootte en sector van het bedrijf, inkomen, enzovoort. Inmiddels zijn deze kenmerken bij meer dan 30.000 leden in kaart gebracht.

EuroClix verwacht voor de zomer een kwalitatief dubbel opt-in bestand van circa 100.000 adressen te hebben opgebouwd. Adverteerders krijgen daardoor via e-mail toegang tot deze interessante zakelijke doelgroep. Daarnaast kan EuroClix beter marktonderzoekbureaus bedienen, die toegang zoeken tot zakelijke panels. Deze diensten worden aangeboden door PanelClix, onderdeel van EuroClix. Zo is recentelijk in opdracht van The Intelligence Group de arbeidsmotivatie en ori?ntatiegedrag van 17.500 actieve, latente en niet naar een baanzoekende Nederlanders vastgelegd.

Bron:

http://www.persberichten.com/

Zie ook:

http://www.euroclix.nl

http://www.panelclix.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!