Ernst Gleijm (Innovam): “Ons merk is buiten Nederland al sterker”
MEC in 10 minuten over het merk als kompas voor de organisatie
Misschien is Innovam niet voor iedereen een bekende organisatie. Innovam is het kennis- en opleidingscentrum voor de mobiliteitsbranche. Geen branchevereniging, maar wel organisatorisch en financieel dicht verbonden met de BOVAG en de RAI Vereniging. Ernst Gleijm is Commercieel Directeur van Innovam en onder andere verantwoordelijk voor het merk, marketing en communicatie.
Innovam heeft de mobiliteitsbranche – met name de autobranche – snel zien ontwikkelen. Ontwikkelingen die ook het kennis- en opleidingscentrum uitdagen. Daarom is besloten om niet eerst in te zetten op actuele marktproposities, maar deze vorm te geven vanuit identiteit en betekenis voor de markt. Het merk als basis en kompas voor al het handelen van de organisatie. Ernst deelt zijn ervaring in dit proces en ook waarom de buitenlandse activiteiten van Innovam voorlopen op de Nederlandse. In een open gesprek deelt hij z'n visie en ook de ontwikkelstappen die hij met Innovam als merk wil maken.
MEC in 10 Minuten is een concept van het Marketing Executive Center. Maandelijks komen toonaangevende CMO’s aan het woord over merk en marketing. Volg het MEC op www.mec.nl en @MECTweet.