Erben van de Rabo.. Oh nee, Randstad

17 februari 2006, 07:58

Ik betrap me er keer op keer op. Als ik de reclame van Erben Wennemars zie – je wordt er deze dagen mee doodgegooid – heb ik continue een Rabobank-gevoel. Het oranje-blauw van het pak, de setting, de relatie met topsport… “Mooie commercial van de Rabobank” denk ik steevast.

Dat het in feite afkomstig is van de uitzendboys van Randstad is een besef dat bij mij gewoon niet lijkt te willen leven. Wellicht omdat de Randstad-tune ontbreekt, wellicht omdat schaatsen zo dicht bij wielrennen ligt.. Ik weet niet waar het aan ligt, maar wat mij betreft is het een Rabo-commercial. Ben ik hier nou de enige in?

9 Reacties

    jeroenmirck

    Je associatie met Rabo is voer voor psychologen, Marco. Ikzelf vind het de mooiste Olympia-spot en associeer het voortdurend met Randstad – kwestie van (te) vaak zien, denk ik. Wat wel verwarrend werkt is de algehele overdaad aan Wennemars: ook Robijn en NOC*NSF voeren hem voortdurend op (al heeft NOC ook andere sporters achter de hand). Gisteren een verhaal hierover in Adformatie: ‘Erben Wennemars is overal’. De partners hebben het gewoon vooraf niet overlegd, zo blijkt…


    17 februari 2006 om 08:20
    jeroenmirck

    “Marco” moet zijn: “Anders”.


    17 februari 2006 om 08:20
    Tinus

    Nee, je bent niet de enige… Ik dacht het op het eerste gezicht ook.


    17 februari 2006 om 08:31
    Arash

    @Anders

    Het zijn jouw hersens die een spelletje met je spelen. Het officiële term hiervoor is neuroassocisation. Ons hersenen werken gebaseerd op associaties.

    In jouw geval: Het oranje-blauw van het pak + de setting + de relatie met topsport = Rabobank

    Vraag is, proberen ze een nieuwe associatie link te creëren of willen ze juist het associatie link met de Rabobank afpakken bij mensen?

    Ik kan inzien waarom het jouw aan Rabobank doet denken, zelf heb ik dat niet.


    17 februari 2006 om 08:35
    ernstdirkzwager

    Leuke associatie met al die verschillende merken, vooral nadat Wennemars gisteren zijn schoenen op de grond probeerde stuk te slaan nadat de groepsachtervolging veranderde in het oud-hollands-met-je-billen-over-het-ijs-glijden. Ik associeer Wennemars elke keer weer met Robijn. De boodschap in die reclame is lekker duidelijk.


    17 februari 2006 om 08:36
    jeroenmirck

    Die schoenen, ja. Dat had ik ook gezien. Asics (toch?) haakt met een commercial in op de Spelen, als schoenenleverancier van het Olympisch team. Ik weet niet of zij zo blij werden van die woede bij Wennemars… (“K*tschoenen!”)


    17 februari 2006 om 08:48
    Deef

    Laatste tijd weinig tv en/of reclame gezien, maar bij deze reclame heb ik ook het ‘rabo-gevoel’. Het is dus of een slechte reclame van de makers, of ze proberen inderdaad mensen op het verkeerde schaatsbeen te zetten, en op die manier gebruik te maken van de populariteit van de rabobank. En geheel offtopic: ooit heb ik bij de Rabobank gewerkt, via Randstad.


    17 februari 2006 om 09:09
    S.Zuidema

    Even ter correctie: de Randstad Tune is na vele jaren trouwe dienst vervangen door een nieuwe tune. ‘Good to know you’, wat tevens de nieuwe slogan van Randstad is. In Nederland wordt de tune verzorgd door de hippe band GEM en was ook al in eerdere Randstad reclames te horen.


    19 februari 2006 om 21:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!