Employee experience & journey’s – The Lunchbreak

7 maart. Vier experts in één livesessie over ‘medewerkers als merkdrager’ en de reputatie van het merk op de arbeidsmarkt.

2 maart 2023, 14:45 2025 x gelezen

Vorig jaar startte NIMA met een serie van vier gratis bij te wonen lunchbreaks, verspreid over het jaar, om met een aantal marketing-specialisten de diepte in te duiken over onderwerpen die nununu voor hoofdbrekens zorgen. Of die tenminste vragen opwerpen. Dit jaar komt er een vervolg.

Ook voor dit kalenderjaar staan er weer vier op de planning en de eerste ervan vindt plaats op dinsdag 7 maart. En we pakken er direct een onderwerp bij waar HR-management, communicatie en marketing elkaar raken en soms is een knoop komen: Employee experience & employee journey’s. Maar we gaan álle honken aantikken die bij dat deel van het marketingvak horen, inclusief de vraag óf het wel bij het marketingvak hoort…. En aangezien iederéén momenteel het hoofd breekt over het vinden, boeien en houden van ‘goede mensen’,  zowel in de rol van marketeer als elders in het bedrijf, denken we dat de belangstelling ook ditmaal groot is.

Ieder mag inschrijven, deelname aan de live stream is kosteloos. 7 maart van 12.00 tot 13.00

Lunchwebinar - Employee experience & journey's - 7 maart

De Lunchbreaks

NIMA organiseerde in 2022 verschillende lunchbreaks in de vorm van webinars over ‘De Toekomst van Marketing’. In de webinars komen uiteenlopende thema’s aan bod in combinatie met inspirerende sprekers uit de praktijk en de wetenschap. Je kunt de eerdere breaks terugkijken:

Toekomst van Marketing – Data
Toekomst van Marketing – Marketingleiderschap
Toekomst van Marketing – Tech
Toekomst van Marketing – Duurzaamheid

De edities van vorig jaar waren overigens een groot succes: Tot 250 deelnemers in de live stream, met de mogelijkheid om via chat vragen te stellen. En omdat NIMA één van de twee aandeelhouders is van Marketingfacts bevelen we die deelname uiteraard van harte bij je aan. We modereren het gesprek ook

Om het even plat te slaan hopen we dinsdag antwoord te krijgen op drie prangende vragen.

  • Hoe kom ik aan goede mensen? De P van personeel – Employer Branding en hoe hou ik ze? Employer Experience
  • Welke rol spelen medewerkers voor m’n merk en m’n commercie? Zijn ze zelf het merk? – Internal Branding
  • Zijn mijn medewerkers/collega’s zelf een marketingmiddel? – Employee Advocacy

Goede marketing met waarde voor je klant en voor je organisatie vraagt steeds meer orkestratie. Want de waarde voor de klant moet centraal staan in je hele organisatie. Maar hoe doe je dat op een goede manier? Hoe zorg je ervoor dat iedereen je merk in- en uitademt? Hoe behoud je personeel en wat kan marketing hierin betekenen?

We hebben komende dinsdag vier gasten waarvan er steeds twee aanschuiven in de studio in Lelystad. Intussen kun je – als deelnemer vragen stellen via de chat, want aan het eind van deze drie kwartier gaan we een beetje inschikken en nemen alle gasten plaats om vragen en dringende kwesties voor te leggen.

Eerst spreken we met twee auteurs: Joost Verhoeven en Leon Jansen, die beide onderzoek hebben gedaan en gespecialiseerd zijn in het fenomeen Employee Experience, dan wel Employer Branding.

Joost is assistant professor aan de Universiteit Tilburg aan de afdeling Communication and Cognition. Hij schreef een SWOCC-publicatie ‘Medewerkers als merkdragers’. Leon is zelfstandig ondernemer bij K2O Business Strategy & Marketing. Hij nam een hoofdstuk voor zijn rekening in de afgelopen twee Marketingfacts Jaarboeken. En hij schreef mee voor de nieuwe editie, die in mei uitkomt: ‘Employer Branding: Een nieuw aandachtsgebied binnen traditionele marketing?’

Maar NIMA is natuurlijk dé club met de pootjes in de modder van het noeste marketingvak, dus daarna spreken we de praktijkkant van deze lunch-sessie: met Lara Molendijk en Rick Ten Wolde.

Lara is Brand Consultant bij new growth strategies in Amsterdam én voorzitter van de NIMA Internal Branding Community. Rick, tenslotte is Senior Marketingmanager Klantsucces & Werkgevermarketing bij AFAS Software én Bestuurslid NIMA B2B.

Lijkt het je mooi of interessant om virtueel aan te schuiven? Je bent meer dan welkom!

Lunchwebinar: Toekomst van Marketing – Employee experience & journey’s
luuk ros
Manager Merk & Media van NIMA bij NIMA

Binnen het Nederlands Instituut voor Marketing verantwoordelijk voor de het merkmanagement van NIMA, content (die we al dan niet in samenwerkingen met leden en derden publiceren) en verbindingsofficier richting pers en stakeholders. Ik was van 2018 tot 2024 Hoofdredacteur van Marketingfacts. Studeerde in 1995 af (hbo Communicatie) en werkte bij een aantal corporates (Albert Heijn, DaimlerChrysler/debitel en Praxis), bureaus (Van Oorschot, Coebergh), maar vooral bij B2B-vakmedia (Telecommerce, Tijdschrift voor Marketing, Marketingonline, MarketingTribune, Marketingfacts) en inmiddels dus bij de beroepsvereniging voor professionals in marketing. Marketing-nerd. Professional Consumer. Retailmarketing. Leest/luistert/kijkt alles wat los en vast zit over innovatie in marketing. Bedenker van de NIMA Marketing Day.

COMMUNITY
Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!