Electronisch papier doet fabrikanten watertanden

15 oktober 2005, 02:09

Electronisch papier doet fabrikanten watertanden

Flinterdun electronisch papier komt steeds dichterbij, en doet marketeers bij diverse fabrikanten inmiddels kirren van opwinding. De Duitse electronicagigant Siemens heeft nieuwe, flinterdunne TV-schermen gepresenteerd die gebruikt kunnen worden in tijdschriften en verpakkingen. Met een prijs van slechts 50 dollar per vierkante meter komen praktische toepassingen zeer dichtbij, en ook qua tijd hoeft het niet lang meer te duren: Siemens verwacht het product al in 2007 op de markt te kunnen zetten.

In de voedingsbranche kijkt men al reikhalzend uit naar de mogelijkheden van dergelijke digitaal papier. De site Food Navigation speculeert over de kracht van video’s of veranderende informatie op verpakkingen. “Een voedselverpakking zou instructies kunnen geven over de wijze van bewaren of over hoe lang het nog houdbaar is”, schrijft de site.

Het afval zou geen probleem zijn, stelt Siemens. De verpakkingen zouden met scherm en al op een milieuvriendelijke manier kunnen worden afgebroken.

Anders Floor
Ondernemer bij Dimmle

Categorie
Tags

3 Reacties

    evroekel

    Dus toch op het cornflakespak een reclamefilmpje zoals John Underkoffler bij eDay al liet zien!

    Een landelijk wifi netwerk van Google of zo en Marketingfacts kun je binnenkort ’s ochtends lezen op de zijkant van de pot pindakaas 😉

    Mooie ontwikkeling!


    15 oktober 2005 om 06:05
    Charlotte Lever

    Ik heb een vraag over biometrische indentificatie. Heeft u er misschien informatie over inverband met een werkstuk? Alvast bedankt.

    Charlotte Lever


    30 november 2005 om 07:35
    Juno van der Meer

    Goeie help! Zoiets lijkt me fantastisch voor b.v. kerstkaarten en dergelijke, met een animatie er in. Maar een electronische krant? En voor verpakkingen lijkt het me volslagen overbodig; wedden dat de voedingsmiddelen of andere waar die daarmee worden verpakt dan weer veel duurder worden?

    Straks komt er nog geluid bij en hoeft voortaan niemand meer te leren lezen.


    22 december 2005 om 12:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!