Electronisch papier doet fabrikanten watertanden

Electronisch papier doet fabrikanten watertanden
, Dimmle
@andersfloor

Electronisch papier doet fabrikanten watertanden

Flinterdun electronisch papier komt steeds dichterbij, en doet marketeers bij diverse fabrikanten inmiddels kirren van opwinding. De Duitse electronicagigant Siemens heeft nieuwe, flinterdunne TV-schermen gepresenteerd die gebruikt kunnen worden in tijdschriften en verpakkingen. Met een prijs van slechts 50 dollar per vierkante meter komen praktische toepassingen zeer dichtbij, en ook qua tijd hoeft het niet lang meer te duren: Siemens verwacht het product al in 2007 op de markt te kunnen zetten.

In de voedingsbranche kijkt men al reikhalzend uit naar de mogelijkheden van dergelijke digitaal papier. De site Food Navigation speculeert over de kracht van video’s of veranderende informatie op verpakkingen. “Een voedselverpakking zou instructies kunnen geven over de wijze van bewaren of over hoe lang het nog houdbaar is”, schrijft de site.

Het afval zou geen probleem zijn, stelt Siemens. De verpakkingen zouden met scherm en al op een milieuvriendelijke manier kunnen worden afgebroken.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Op www.powerpaper.com staan nog meer toepassingen.

    geplaatst op
  • Dus toch op het cornflakespak een reclamefilmpje zoals John Underkoffler bij eDay al liet zien!

    Een landelijk wifi netwerk van Google of zo en Marketingfacts kun je binnenkort 's ochtends lezen op de zijkant van de pot pindakaas ;-)

    Mooie ontwikkeling!

    geplaatst op
  • Drie Vlaamse kranten - Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen en Metro - zijn vrijdag voor het eerst op 'digitaal papier' verschenen. De wereldprimeur viel te bewonderen tijdens een symposium in de Finse hoofdstad Helsinki. De presentatie vond plaats tijdens een voorstelling van het DigiNews-project. Daarin werken onderzoeksinstellingen en bedrijven uit zeven Europese landen al geruime tijd samen om een prototype van de elektronische krant van de toekomst te ontwikkelen. Vlaamse partners in het project zijn naast Concentra, de uitgever van uw krant, Philips, K.U.Leuven, dZine en IWT -Vlaanderen (Instituut voor de aanmoediging van innovatie door Wetenschap & Technologie in Vlaanderen). De onderzoekers beseffen dat het nog wel enkele jaren zal duren voor de 'digitale' krant gemeengoed is, maar willen stevig in hun schoenen staan als dat ogenblik is aangebroken.

    Bron: Gazet van Antwerpen

    geplaatst op
  • Ik heb een vraag over biometrische indentificatie. Heeft u er misschien informatie over inverband met een werkstuk? Alvast bedankt.
    Charlotte Lever

    geplaatst op
  • Goeie help! Zoiets lijkt me fantastisch voor b.v. kerstkaarten en dergelijke, met een animatie er in. Maar een electronische krant? En voor verpakkingen lijkt het me volslagen overbodig; wedden dat de voedingsmiddelen of andere waar die daarmee worden verpakt dan weer veel duurder worden?
    Straks komt er nog geluid bij en hoeft voortaan niemand meer te leren lezen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.